پژوهشگر مصری: رویدادهای مصر کودتا نیست

پژوهشگر مصری: رویدادهای مصر کودتا نیست
يکشنبه 16 تير 1392 - 14:56

لندن – العالم- پژوهشگر امور بین الملل تأکید کرد، رویدادهای اخیر مصر کودتا نیست زیرا فعالیت نیروهای مسلح در این کشور علنی بوده است.

"حسن عبدربه المصری" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: حوادث مصر زمانی آغاز شد که "محمد بدیع" رهبر اخوان المسلمین تلاش کرد هواداران این گروه و کسانی که هنوز محمد مرسی را رئیس جمهور قانونی می دانند، تحریک کند.
وی افزود: فعالیت نیروهای مسلح مصر علنی بوده است، به همین دلیل نمی توان ارتش را به کودتا متهم کرد .. نیروهای مسلح با تأمین امنیت مرزها و مراکز حساس کشور تلاش کردند تا بین مردم در مناطق مختلف این کشور و حتی هوادارن مرسی در میدان "رابعه العدویه" حضور داشته باشند.
این پژوهشگر مصری خاطرنشان کرد: 23 میلیون نفر در مصر برای اعلام مطالبات خود به رئیس جمهور به خیابانها ریختند و در آخرین هفته به ویژه پس از سخنرانی مرسی در 25 ماه گذشته مردم معترض هشدار دادند که مرسی در حال ازدست دادن مشروعیت خود است و باید بین رفتن و یا انجام مطالباتشان یکی را برگزیند.
حسن المصری با ابراز نگرانی از تشدید اقدامات اخوان المسلمین در مصر پس از برکناری مرسی تأکید کرد: این نگرانی به سه دلیل است؛ نخست اینکه گروه اخوان المسلمین دیدگاه مردم مصر در استانهای مختلف این کشور را درک نکرده، و دوم پافشاری اخوان المسلمین بر توهم مشروعیتی است که از بین رفته و دلیل سوم هم آن است که اخوان المسلمین همچنان در این توهم است که با تشدید فشار بر مردم و نیروهای مسلح به نتیجه می رسد.

FF-07-20:40

پربیننده ترین خبرها