بحران سیاسی مصر عمره گزاران غزه را از حج باز داشت

بحران سیاسی مصر عمره گزاران غزه را از حج باز داشت
سه شنبه 18 تير 1392 - 15:22

العالم - بحران سیاسی مصر و بسته شدن گذرگاه رفح، عمره گزاران غزه را از سفر حج منع کرده و از بازگشت 1500 حاجی به غزه جلوگیری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بحران سیاسی مصر ساکنان نوار غزه را با تنگنا روبرو کرده است و مردم غزه مجبور به پرداخت بهای حوادث سیاسی کشورهای همسایه شده اند.

بسته شدن گذرگاه رفح برای پنجمین روز متوالی، موجب شده تا سفر حج اهالی غزه با مشکل مواجه شود. تاکنون هزار نفر از سفر حج باز مانده اند و بسیاری دیگر نمی توانند به غزه باز گردند.

"ایهاب الغصین " سخنگوی دولت غزه  به شبکه خبری العالم، گفت: اگر بحران بسته بودن گذرگاه رفح ادامه داشته باشد، ما با فاجعه انسانی واقعی روبرو خواهیم شد. زیرا غزه هیچ بندرگاه و فرودگاهی ندارد.

یک عمره گزار فلسطینی به خبرنگار العالم، گفت: اولین درخواست ما این است که مشکل افرادی که در عربستان سرگردان مانده اند را حل کنند. بیش از 700 عمره گذار مراسم خود را انجام داده اند و در صدد بازگشت هستند.

وی افزود: پول آنها تمام شده است و هتل را ترک کرده اند. برخی نیز در فرودگاه قاهره سرگردان هستند و هیچ پول و خوراکی ندارند.

دفاترحج و عمره نیز به دلیل پایان رزرو هتل ها در مکه زیانهای زیادی دیده اند و اگر گذرگاه ها در ماه رمضان نیز بسته باشد، زیانهای بیشتری در انتظار آنها خواهد بود.

«ابومدکور» صاحب یک شرکت  فعال در امور حج وعمره به خبرنگار العالم گفت: قرار بود گروه ها به ترتیب اول،هشتم، پانزدهم، شانزدهم و بیست و دوم ماه مبارک به عربستان اعزام شوند.این شرکتها هتل ها و اماکنی را در مکه و مدینه اجاره کرده اند و اگر این سفرها انجام نشود زیان بسیاری می بینند.

یک عمره گذار دیگر به العالم، گفت: گناه ما در این حوادث چیست، ما برای عبادت به خانه خدا رفتیم و از خدا می خواهیم برای ما گشایش ایجاد کند، زیرا هیچ قصد دیگری نداریم .
 

9-00:00

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها