جزئیات انفجارهای "بئر العبد" در پایتخت لبنان

جزئیات انفجارهای
چهارشنبه 19 تير 1392 - 14:04

العالم، بیروت – عوامل تروریستی در حمله انفجاری روز گذشته منطقه «بئر العبد» لبنان، 2 بمب کار گذاشته بودند و طرح حمله بر مبنای انفجار بمب دوم پس از حضور مردم در محل انفجار بمب اول بود، اما هر دو بمب همزمان منفجر شد.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از محل انفجار تروریستی در بیروت گزارش داد، منطقه "بئر العبد" در جنوب بیروت دیروز شاهد وقوع انفجاری مهیب در پارکینگ یک ساختمان بود. این حادثه باعث زخمی شدن شمار قابل توجهی از شهروندان شد و خسارتهای فراوانی به همراه داشت.
یکی از شهروندان ساکن  منطقه ضاحیه به خبرنگار العالم گفت: این انفجارهرگز باعث نخواهد شد که ما از خط مشی خود دست برداریم، بلکه برعزم ما برای گام برداشتن در مسیر مقاومت خواهد افزود و ایمان و اعتقاد ما را بیش از پیش خواهد کرد. خط مشی مقاومت صد درصد درست است و روح و جان ما و همه مردم این منطقه فدای سید حسن نصرالله باد.
بحث و سخن زیادی درباره تدابیر امنیتی و تحقیقات جنایی بعد از انفجار مطرح شده است، و برخی گزارش ها از انفجار دو بمب حکایت دارد؛ قرار بود این دو بمب با فاصله زمانی و پس از حضور مردم در محل انفجار اول، منفجر شود. اما عنایت الهی همراه شد که این دو بمب همزمان منفجر شده و تنها شماری زخمی شوند.
"علی حسن خلیل" وزیر بهداشت لبنان هم در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: عنایت الهی بر مردم لبنان کاملا واضح است، زیرا میزان تلفات بسیار کم است.

وی تأکید کرد: اما همه ما خواهان کشوری باثبات هستیم و طرفهایی مانند رژیم اسرائیل که به دنبال وارد کردن کشور به کوران فتنه و اختلافات داخلی هستند، از این اقدامات جنایتکارانه سود می برد.
"ماهر مزهر" مسئول روابط عمومی «انجمن علمای مسلمان» در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: اکنون اسرائیلی ها به تروریست ها می گویند هرکاری می خواهند انجام دهند. زیرا این انفجارها در درجه نخست به نفع صهیونیستها است.
"سلیم جریصاتی" وزیر کار لبنان نیز در گفت وگو با شبکه العالم تصریح کرد: سلاح مقاومت یکی از فاکتورهای قدرت لبنان است.
9-23:44
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها