ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی را به تروریست ها آموزش داده

ترکیه استفاده از سلاح شیمیایی را به تروریست ها آموزش داده
پنج‌شنبه 20 تير 1392 - 23:13

العالم - رئیس اتحادیه نیروهای ملی سوری فاش کرد که تروریست ها و عناصر مسلحی که از گازهای سمی در منطقه "خان العسل" نزدیک شهر حلب استفاده کردند در ترکیه آموزش دیده اند.

"فواد عطیه" پنج شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما موضوع استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را پیگیری می کنیم و از مدت ها پیش درگیر این موضوع بوده ایم زیرا گروهی از تروریست ها و عناصر مسلحی که در سوریه به عملیات تروریستی مشغول هستند، در این مجال به همکاری اطلاعاتی با ترکیه پرداختند تا زمینه آموزش استفاده از گاز سارین در 19 مارس گذشته در منطقه خان العسل را فراهم سازند.

وی افزود: پیش از این اطلاعاتی مبنی بر همکاری اطلاعاتی این تروریست ها با سرویس اطلاعات ترکیه و برخی گروه های تروریستی برای استفاده از این گاز وجود داشت که این اطلاعات بعدها مستند و قطعی شد؛ تروریست ها این گاز را به صورت صنعتی و بر اساس استانداردهای موجود نساختند بلکه به صورت دستی ساختند.

رئیس اتحادیه نیروهای ملی سوری خاطر نشان کرد: دو تن که یکی از آن ها سرتیپ و دیگری سرهنگ بود، عدنان سلو و مصطفی الشیخ نام داشتند و به همراه شخصی دیگر از ابتدای فوریه 2013 تا اواسط مارس چندین بار به ترکیه سفر کردند و بر آموزش گروه های تروریست نظارت کردند و اطلاعاتی وجود دارد که ثابت می کند آن ها از گازهای سارین در خان العسل استفاده کردند.

وی استفاده از این گاز سمی توسط گروه های مسلح را در مقایسه با دیگر جنایت های این گروه های تروریستی، مساله شگفت آوری ندانست و تاکید کرد: آن ها کینه هایی در دل پرورده اند که حتی در تصور جامعه انسانی نمی گنجد، در واقع آن ها نسلی از نیروهای اطلاعاتی ترکیه ای – آمریکایی – اسرائیلی هستند.

عطیه با انتقاد از نفاق سیاسی رسانه های بین المللی گفت: این رسانه ها رویکردی خصمانه ضد سوریه اتخاذ کرده اند و رو به سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارند به همین سبب سوریه را در هر مساله ای متهم جلوه می دهند و با رویکردی منافقانه سعی می کنند ارتش سوریه را مسئول همه جنایت هایی جلوه دهند که خودشان مرتکب آن می شوند.

وی با تاکید بر این که تخریب مساجد و کشتار مردم سوریه کار دشمنان سوریه است، خاطر نشان کرد: تروریست ها پس از ارتکاب همه این جنایت ها، ارتش سوریه را متهم می کنند و در رسانه های خود و اقدامات دیپلماتیکشان نیز گمراه کردن افکار عمومی را در دستور کار قرار می دهند.

رئیس اتحادیه نیروهای ملی سوری در ادامه بیان داشت: اگر آن ها عملکردی سالم و پاک داشتند، ما حتی درهای خانه هایمان را هم به روی آن ها می گشودیم اما مشکل این است که آن ها همواره بر اساس مکر و دروغ و فریب فعالیت می کنند و نمونه آن را در عراق و دیگر کشورها شاهد بودیم، اکثر هیئت های بین المللی اعزامی، عوامل سرویس های اطلاعاتی آمریکا هستند. حتی دبیرکل سازمان ملل و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز عامل آمریکا هستند که در "نبیل العربی" هیچ بویی از عربیت وجود ندارد.

در روزهای اخیر "ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران اعلام کرد که روسیه دلایلی در اختیار دارد که ثابت می کند مخالفان نظام سوری در 19 مارس، در نزدیکی حلب از گاز سمی سارین استفاده کرده اند.

10 – 21:25
26

پربیننده ترین خبرها