تشدید اختلاف در گروههای تروریستی سوریه

تشدید  اختلاف در گروههای تروریستی سوریه
جمعه 21 تير 1392 - 10:59

العالم - گردان هاي " دولت شام و عراق " كه مرتبط با القاعده است ، " محمد كمال الحمامي " فرمانده گردان هاي " العز بن عبدالسلام" ارتش آزاد سوريه را كُشت .

به گزارش روز جمعه پايگاه خبري شبكه العالم، فرمانده گردان هاي دولت شام و عراق تلفني با الحمامي كه در ريف لاذقيه مستقر بود ، تماس گرفت و وي را به حضور در نشستي در مقر اين گردان ها دعوت كرد سپس نيروهايش الحمامي را كشتند.

لؤي المقداد هماهنگ كننده سياسي و رسانه اي ارتش آزاد سوريه گفت: شوراي فرماندهي ارتش آزاد سوريه به زودي نشستي را براي بررسي علت قتل الحمامي به دست گردان هاي دولت شام و عراق برگزار خواهد كرد .

المقداد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني العربيه گفت: عاملان قتل الحمامي شناسائي و محاكمه خواهند شد.

المقداد افزود: اطلاعات اوليه نشان مي دهد كه نيروهاي گردان هاي دولت شام و عراق نه تنها الحمامي را كشتند بلكه به كساني كه جسد وي را به منطقه استقرارش منتقل مي كردند ، حمله و تعدادي از آنها را بازداشت كردند .

جدايي گردان هاي دولت شام و عراق از جبهه النصره

عبدالجبار العكيدي فرمانده شوراي نظامي حلب نيز اعلام كرد كه گردان هاي دولت شام و عراق از جبهه النصره جدا شده است ولي اين گردان ها هيچ فرمانده نظامي را در حلب نكشته و قتل فرماندهان نظامي فقط در ريف لاذقيه و ريف ادلب اتفاق افتاده است .

العكيدي افزود: علت قدرت گرفتن گروه هاي افراطي مانند گردان هاي دولت شام و عراق حمايت برخي كشورها از اين گروه ها است كه اين امر توازن قدرت را در برخي مناطق به هم زده است .

وي اعلام كرد: گروه هاي مسلح افراطي مشكلاتي را براي ارتش آزاد سوريه ايجاد مي كنند .

فرمانده شوراي نظامي حلب گفت: گردان هاي دولت شام و عراق از جبهه النصره جدا شده است و هر يك از اين دو گروه تعدادي از نيروهاي طرف مقابل را كُشته است .

پربیننده ترین خبرها