ائتلاف مخالفان سوریه باز هم دچار اختلاف شدند

ائتلاف مخالفان سوریه باز هم دچار اختلاف شدند
جمعه 14 تير 1392 - 18:03

ائتلاف مخالفان سوری نشستی را در استانبول برگزار می کند و این بار در تلاش است تا اختلافات نشست ماه مه را تکرار نکند زیرا اعضای ائتلاف مخالفان سوری در نشست ماه مه به هیچ توافقی درباره "انتخاب رئیسی جدید برای خود به جای "احمد معاذ الخطیب " رئیس مستعفی این ائتلاف" و "جذب سکولارهای دمکرات" دست نیافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف مخالفان سوری 114 عضو دارد و اعضای این ائتلاف همچنان منتظر نتایج رایزنی مسئولان ارشد خود درباره انتخاب رئیس جدید ، معاون رئیس و شورای سیاسی ائتلاف مذکور هستند.
به گزارش خبرگزاری آسیا، دیپلمات های کشورهای متحد ائتلاف مخالفان سوری نیز در نشست استانبول حضور دارند و به اعضای ائتلاف در امر اجماع و توافق درباره دستورکار خود کمک می کنند. 
رابرت فورد از آمریکا، اریک شوالیه از فرانسه، جاناتان ویلکس از انگلیس و نماینده دفتر وزیر امور خارجه قطر در نشست استانبول حضور دارند .
ائتلاف مخالفان سوری در نشست ماه مه درباره انتخاب یکی از پنج نامزد غیررسمی برای تصدی ریاست این ائتلاف به توافق نرسید و در نشست استانبول تلاش می کند که در این باره به توافق برسد و این در حالی است که اتحاد دمکرات های سوری "احمد العاصی الجربا الشمری" را برای ریاست ائتلاف رسماً پیشنهاد کرده است .
انتظار می رود که ائتلاف مخالفان سوری در دومین و آخرین روز نشست خود در استانبول میان احمد العالصی الجربا الشمری، جورج صبرا، برهان غلیون، لؤی صافی یا مصطفی الصباغ یکی را برای سمت رئیس خود انتخاب کند .
لؤی صافی عضو شورای سیاسی ائتلاف مخالفان سوری درباره خبر "حمایت عربستان از احمد العاصی الجربا الشمری عضو گروه سکولارهای دمکرات به ریاست میشل کیلو و متعاقباً کاهش سیطره اخوان المسلمین بر ائتلاف مخالفان سوری" گفت: همه کشورهای دوست از انقلاب سوریه حمایت می کنند و اخوان المسلمین از جمله طرفداران اصل "کشور دمکراتیک " است، مساله ای که به نظر یک تعارف دیپلماتیک است و تجربه مصر نشان داد چنین مساله ای به هیچ عنوان مصداقیت ندارد.
صافی افزود: من ، جورج صبرا، برهان غلیون، مصطفی الصباغ و احمد العاصی الجربا الشمری رسماً برای ریاست ائتلاف مخالفان سوری پیشنهاد نشده ایم بلکه این اسامی فعلاً روی میز گذاشته است.

این اخبار در حالی منتشر می شود که خبرهای موثق حکایت از اختلافات گسترده مخالفان دارد به خصوص آنکه ارتش سوریه در حال کامل کردن پاکسازی حمص از وجود گروه های تروریستی است و هر یک از طرفهای حاضر، دیگری را متهم به کم کاری برای تقویت گروه های مسلح می کند.

تاکنون ائتلاف مخالفان سوریه موفق نشده به یک نتیجه قطعی و رسمی برای برخورد با مسایل این کشور برسد و در سایه پیروزی های ارتش سوریه و شکست گروه های مسلح، آنها روز به روز ضعیف تر می شوند و قدرت چانه زنی آنها کمتر می شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها