حمص صحنه ایجاد تحول تاریخی توسط نیروهای سوری

حمص صحنه ایجاد تحول تاریخی توسط نیروهای سوری
جمعه 21 تير 1392 - 12:10

دمشق (العالم) – پيروزي هاي ارتش، تحولات اخير در مناطق قديمي حمص و پيشروي نيروهاي سوري به سوي پناهگاه هاي افراد مسلح، از پايان عمليات نظامي در شهر حمص در آينده نزديك نويد مي دهد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبكه خبري العالم، ارتش سوريه با ادامه عمليات خود در منطقه قديمي حمص ، بر بيشتر مناطق الخالديه تسلط يافت و ايست بازرسي العود حلب را نيز تحت كنترل خود درآورد.
 

ارتش سوريه پايگاه افراد مسلح در الراشدين را هدف قرار داد و همچنين بيشتر ساختمانهاي مشرف بر مسير تشرين به منطقه برزه را از وجود گروه هاي مسلح پاكسازي كرد.

منابع نظامي نيز بر تسلط نيروهاي سوري بر بيشتر مناطق الخالديه به استثناي برخي مناطق استقرارگروه هاي مسلح تاكيد كردند اما هنوز درگيرهايي در منطقه باب هود محل  پيشروي ارتش، وجود دارد.

بر اساس اعلام همين منابع ، نيروهاي سوري در حلب نيز در پاسخ به حملات خودروهاي مجهز به دوشكا كه براي حمايت از افراد مسلح منطقه الراشدين از حريتان و عنادان گسيل شده اند، آنها را هدف قراردادند كه در اين بين درگيري هاي خشونت آميزي ميان نيروهاي سوري وافراد مسلح جبهه النصره به وجود آمد.

نيروهاي سوري همچنين حملات خود را ضد افراد مسلح در ريف شمالي گسترش دادند .

يكي از  ديده بانان ارتش سوريه كه در نبرد با گروه هاي مسلح شركت دارد، در گفت وگو با خبرنگار العالم از پاكسازي  بخش زيادي از منطقه جوبر شرقي كه پناهگاه افراد باقيمانده تروريستي بود و هم چنين تعقيب آنها  به سوي القابون و برزه خبر داد.

وي گفت: دوست داريم به مردم سوريه خبر خوشي بدهيم و آن اين كه ما همواره در حال پيشروي هستيم .

ارتش سوريه ،يك  كارگاه تهيه و ساخت گلوله و بمب در بين دو منطقه زبدين و المليحه كشف و توپخانه سنگين و سلاح ها و مهمات گروه هاي مسلح در مزارع العب واقع در دوما را از بين برد.

نيروهاي سوري عليرغم مجهز شدن افراد مسلح به سلاح هاي جديد ، در حمص و ريف دمشق پيشروي كرده و شمار زيادي از  پناهگاه هاي گروه هاي مسلح را تصرف كردند كه  شايد اين اقدام آغازي براي تحميل ارتش سوريه بر فرايند سياسي باشد كه برخي كشورهاي عربي و محافل بين المللي در صدد مانع تراشي برسر راه آن بودند.

11:44         11/07/             FA

پربیننده ترین خبرها