دور تازه بازداشت ها در ترکیه

دور تازه بازداشت ها در ترکیه
شنبه 22 تير 1392 - 13:31

پیگرد و بازداشت همه فعالان ِ شرکت کننده در تظاهرات اعتراض آمیز ضد سیاست های خارجی و داخلی دولت ترکیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای ترکیه ای از بازداشت های گسترده شهروندان در شب های پنج شنبه و جمعه و بازرسی خانه ها در استان های ازمیر، بالیکسیر، بورسا و مانیسا خبر دادند.

کمیته مبارزه با تروریسم ترکیه نیز با یورش به خانه ها در 4 استان ترکیه، 15 تن را بازداشت کرد؛ این در حالی است که این بازداشتها فقط چند ساعت از آزادی 50 تن دیگر که به اتهام شرکت در تظاهرات استانبول بازداشت شده بودند، صورت گرفته.

بازداشت های جدید، پس از بازبینی دوربین های نظارتی در خیابان ها صورت گرفت. نیروهای امنیتی با این دوربین ها افرادی که مردم را به شرکت در تظاهرات پس از اعتراض های میدان تقسیم تحریک کرده بودند، شناسایی کردند.

پلیس اعلام کرده است که همه بازداشت شدگان کسانی هستند که در شدت بخشیدن به تنش ها سهم داشته و به نیروهای پلیس سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کردند و به اموال عمومی آسیب رساندند.

نیروهای امنیتی ترکیه، در روزهای 20 و 24 ژوئن و همچنین 5 جولای نیز ده ها تن از شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز را بازداشت کرده بودند که اکثر آن ها از اعضای سازمان های چپ گرای ترکیه بودند. قوه قضائیه ترکیه تصمیم گرفت که  37 تن از آنان را همچنان در بازداشت نگه دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها