خشم نتانیاهو از مخالفت اروپا با شهرک سازی

خشم نتانیاهو از مخالفت اروپا با شهرک سازی
چهارشنبه 26 تير 1392 - 10:21

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در رابطه با شهرک های صهیونیست نشین خشمگین است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز (چهارشنبه) در مطلبی با اشاره به خشم رژیم صهیونیستی از جلوگیری اتحادیه اروپا از کمک مالی به شهرک های کرانه باختری، نوشت: بنیامین نتانیاهو از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا خشمگین است.

اتحادیه اروپا اخیرا کشورهای عضو این اتحادیه را از کمک مالی برای احداث مسکن و ساخت و ساز در شهرک های صهیونیست نشین منع کرده است؛ و کشورهای اروپایی تنها در صورتی می توانند این کار را انجام دهند که تضمین کنند این ساخت و سازها در کرانه باختری انجام نمی شود.

به نوشته این روزنامه، یکی از سیاستمداران رژیم صهیونیستی گفته است این تصمیم که از جمعه آینده اجرا خواهد شد به منزله زلزله ای در روابط این رژیم و اروپا به شمار می رود.

اتحادیه اروپا با این تصمیم بیست و هشت عضو خود را از مشارکت مالی، فنی یا تجاری در هرگونه فرایند ساخت و ساز در شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری منع می کند، چرا که طبق قوانین بین المللی این شهرک ها و ساختمانها در سرزمینهای فلسطینی ساخته شده است.

"سیلوان شالوم" وزیر همکاری منطقه ای رژیم صهیونیستی گفته است که اروپا با این تصمیم ثابت کرد که از این رژیم دور است و نمی تواند در هیچکدام از مذاکرات آینده حضور داشته باشد.

 

پربیننده ترین خبرها