هواداران مرسی محاکمه فرمانده ارتش را خواستار شدند

هواداران مرسی محاکمه فرمانده ارتش را خواستار شدند
پنج‌شنبه 27 تير 1392 - 16:49

قاهره(العالم)- خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد: هواداران محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر، با برگزاری تظاهرات در بیش از 20 استان این کشور، آزادی مرسی و محاکمه عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده ارتش مصر، را خواستار شدند.

تظاهر کنندگان حامی مرسی در تظاهرات امروز (پنجشنبه) ساختمان دادگاه عالی قانون اساسی را محاصره کردند ولی نیروهای امنیتی با شکستن این محاصره، هواداران مرسی را متفرق کردند.
خیابانها و میادین مصر دوباره شاهد تظاهرات برای اعلام حمایت از مرسی است.
همچنین ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی شد و مخالفتش را با برکناری محمد مرسی اعلام کرد.  
امروز راهپیمایی هواداران مرسی از اطراف مسجد رابعه العدویه به سوی مقر گارد ریاست جمهوری و از مسجد مصطفی محمود به سوی میدان النهضه مقابل دانشگاه قاهره برگزار شد.   
یک تظاهرکننده به خبرنگار العالم گفت: مشروعیت به تعداد نیست بلکه به میزان آرا در صندوقهای رای، تن دادن به قواعد دموکراسی و آزادی است.
تظاهر کننده دیگری افزود: کودتایی که در مصر رخ داد شکستی بسیار بزرگتر از شکست سال 1967 در برابر رژیم صهیونیستی برای ملت مصر است.
در این بین رهبران تحصن به نفع مرسی در یک کنفرانس مطبوعاتی از اهالی منطقه رابعه العدویه به خاطر تحمل اوضاع و زیان های وارده به آنان عذرخواهی کرده و از آنان خواستند خویشتندار باشند.    
احمد عارف سخنگوی جماعت اخوان المسلمین گفت: به رعایت موارد مربوط به راحتی و امنیت شما احترام می گذاریم، لذا هر گونه خدمات پزشکی، اورژانس و دارویی را به طور رایگان برای شما انجام خواهیم داد.
وی افزود: ادامه تحصن و تظاهرات مسالمت آمیز این "کودتا" را به شکست می کشاند لذا احیای آزادی و دموکراسی در مصر نیازمند فداکاری است.
MKH-18-11:37
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها