آمادگی طرفداران مرسی برای تظاهرات میلیونی در قاهره

جمعه 21 تير 1392 - 17:19

قاهره، العالم – گروه های طرفدار مرسی و درصدر آنها جماعت اخوان المسلمین، از صبح امروز حرکت خود را به سوی قاهره برای شرکت در مراسم میلیونی حمایت از محمد مرسی آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از مصر، جمعیت زیادی از طرفداران جریان های موسوم به اسلامگرا بعد از برگزاری نماز صبح امروز، برای شرکت در مراسم میلیونی که بنا به دعوت تشکل های اسلامی و درصدر آنها "اخوان المسلمین" برگزار می شود، حرکت خود را به سمت قاهره آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار العالم از قاهره ، تلاش های ریاست جمهوری موقت مصر درجهت متقاعد کردن اخوان المسلمین برای شرکت در دولت جدید مصر همچنان ادامه دارد، اما اخوانی ها همچنان مخالفت قاطع خود را با این مساله اعلام کرده اند و بر لزوم بازگشت به آنچه "مشروعیت رئیس جمهوری برکنار شده" می نامند، اصرار دارند.

"احمد السيوفي" رئیس دفتر شبکه العالم در قاهره در بخش خبری ظهر امروز گفت: کسانی که از محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر حمایت می کنند، و افراد جدیدِ دیگری که به آن ها پیوسته اند،
امروز خواهان برگزاری تظاهرات میلیونی شده اند و انتظار می رود که این تظاهرات بلافاصله پس از برگزاری نماز جمعه آغاز شود، اما آن ها بامداد امروز اعلام کردند که افراد بسیار زیادی عملاً حرکت خود را از استان های مختلف مصر به سوی قاهره آغاز کرده اند تا به جمع تظاهرکنندگان دراین شهر ملحق شوند.

السيوفي اظهار داشت: آن ها اصرار دارند که مرسی رئیس جمهوری مشروع مصر است و باید مشروعیت به وی بازگردانده شود. آنها با کودتا علیه وی به شدت مخالفند.

به گزارش العالم، طبق اطلاعات موجود، جمع ِ کثیری اکنون خود را به قاهره رسانده اند و شمار زیادی نیز پس از برگزاری نماز جمعه به آن ها اضافه خواهند شد.

گزارش خبرنگار العالم حاکی از آن است که در عرصه سیاسی نیز تلاش هایی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برای ارتباط با گروه اخوان المسلمین صورت گرفته  و یک شخصیت ارشد در ریاست جمهوری موقت به سمت میدان رابعه العدویه در قاهره رفته تا با اخوانی ها گفتگو کند و از آن ها بخواهد که در دولت جدید مشارکت کنند.

السيوفي افزود: علیرغم همه این تلاش ها، اخوان المسلمین مخالفت قاطعانه خود را با شرکت در دولت آینده اعلام و تاکید کرده است که این دولت درپی کودتای ِ نظامی روی کار آمده و آن ها این دولت و این کودتا را به رسمیت نمی شناسند و در هیچ دولت یا فعالیتی که به این دولت یا کودتا مربوط شود، شرکت نخواهند کرد.

مدیر دفتر شبکه خبری العالم در قاهره گفت: وضعیت پیچیده شده است، به ویژه پس از آن که دادستانی کل مصر طی حکمی خواستار به جریان افتادن پرونده فرار محمد مرسی از زندان النطرون در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 شده است  و این مساله به طور کلی بر اوضاع سیاسی تاثیرگذار خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها