تاکید ساکنان روستاهای نقب بر پایداری در مقابل صهیونیست ها

تاکید ساکنان روستاهای نقب بر پایداری در مقابل صهیونیست ها
جمعه 28 تير 1392 - 15:06

العالم - ساکنان روستاهای تهدید شده نقب بر پایداری، ثبات و همچنین پایبندی خود به سرزمین اجدادیشان در مقابل زیاده خواهی های صهیونیست ها تاکید کردند.

 ساکنان روستاهای نقب در سرزمین های اشغالی به قانون صهیونیستی "پراور" مبنی بر مصادره بیش از هفتصد دونم از اراضی اشغالی نقب و کوچاندن بیش از 70 هزار نفر از ساکنان بومی این منطقه و همچنین تخریب بیش از 22 روستا در طرحی که از خطرناکترین طرح های رژیم صهیونیستی علیه بومی ها ساکن این منطقه است، اعتراض شدید دارند.

"ثابت ابوراس" مدیر مرکز حقوقی عدالت که پیگیر حقوق فلسطینیان در نقب است روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: بر اساس طرح "پراور"، همه مناطق کاملا بر روی شهروندان عربی نقب بسته و دهها هزارنفر از اهالی این منطقه نابود خواهند شد، به عبارت دیگرسخن از حدود چهل هزار یا شاید هفتاد هزار نفر و تخریب 22 روستا و مصادره بیش از نیم میلیون دونم از اراضی فلسطینیان درمیان است.

وی افزود: هدف صهیونیست ها از اجرای این طرح، تخریب کامل روستاهای فلسطینی و احداث روستاهای یهودی به  جای آن است.

"یوسف الزیدی" رئیس کمیته عربی حقوق بشر نیز در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: این طرح صهیونیست ها پلید بوده و بومی ها آن را نمی پذیرند زیرا هدف از آن جمع کردن عرب های داخل سرزمین های اشغالی در منطقه بسیار کوچکی است.

وی افزود: ما شدیدا با این طرح ظالمانه صهیونیست ها مخالفیم و برای متوقف کردن آن تلاش زیادی خواهیم کرد و از همه گروهها، مردم و آزادگان جهان می خواهیم از روستاهای نقب و بومی ها حمایت کنند.

 "پراور" نام وزیر برنامه ریزی رژیم صهیونیستی که در سال 2011 این طرح را با نام خود ارئه داد و هم اکنون پس از دو سال با اکثریت آرا در کنیست اسرائیل تصویب شد، حالت اجرایی به خود گرفته است.
MKH-18-16:02

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها