آمادگی گردانهای قسام برای نبرد با رژیم صهیونیستی

آمادگی گردانهای قسام برای نبرد با رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 12 تير 1392 - 18:05

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس با صدور بیانیه ای از اخبار غافلگیرکننده برای ملت فلسطین در نبرد آتی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القدس العربی در سرمقاله خود نوشت: این بیانیه در مراسم سالگرد "انس هنیه" برادرزاده اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه صادر شد.
این اعلام دو علت دارد:
1 – افزایش تنش در مصر و فشارهای مردمی از سوی مخالفان لیبرال و چپگرا به حرکت اخوان المسلمین و محمد مرسی رییس جمهور مصر برای وادارساختن وی به کناره گیری از قدرت.
2 – تلاش جان کری وزیر خارجه آمریکا برای از سر گیری مذاکرات میان دولت فلسطین به ریاست محمود عباس و رژیم صهیونیستی و سخن از پیشرفت در تماس و مذاکرات وی با دو طرف وجود دارد.
به نوشته این روزنامه، عامل اول مهمتر است، چون اخوان المسلمین هم پیمان طبیعی حماس و پشتیبان سیاسی آن است لذا خروجش از قدرت به خاطر فشارهای مزبور، ضربه ای قوی به آن محسوب می شود.
حماس گرچه در عملیات "ستون ابر" رژیم صهیونیستی قدرتش را با موشکهای ایرانی فجر 3 و فجر 5، موشکهای روسی گراد و موشکهای ام  75 دست ساز - با قطعات ایرانی - نشان داد و در کنار جنبش جهاد اسلامی، مناطق مختلف این رژیم تا تل آویو را هدف قرار داد اما وقتی وارد جرگه اعراب میانه رو به ویژه اعراب حوزه خلیج فارس شد، مهمترین هم پیمانش که همان ایران است را از دست داد.
حماس نیازمند بازنگری در برخی از مواضع، سیاست ها و ائتلاف های خود و یافتن هم پیمانان جدید است تا در صورت بازگشت به راهکار مقاومت مسلحانه که باعث محبوبیتش در داخل و خارج فلسطین شده بود، از این جنبش پشتیبانی نمایند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها