آینده مبهم مصر در سایه دودستگی‌ها

آینده مبهم مصر در سایه دودستگی‌ها
شنبه 29 تير 1392 - 13:41

خبرنگار العالم از مصر گزارش داد: مصری ها به 2 دسته تقسیم شده اند که این امر وضعیت پیچیده ای در مصر به وجود آورده و کشور را به سوی اوضاع نامعلومی سوق داده است.

«اسلام ابوالمجد» روز شنبه گزارش داد: طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و مخالفانش دیروز جمعه در قاهره و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات کردند؛ اعتراضهایی که در برخی موارد به خشونت کشیده شد.

تجمع کنندگان در میدان «رابعه العدویه» بازگشت مرسی به ریاست جمهوری را شرط اصلی برقراری آشتی ملی دانستند.

طرفداران مرسی همچنین با تجمع مقابل ساختمان اطلاعات جنگ و شهرک تولید رسانه ای و فرودگاه قاهره، خشم خود را از اقدامات ارتش مصر ابراز کردند.

یکی از معترضان به خبرنگار العالم گفت: ما مجلس، قانون اساسی و همه نهادها را انتخاب کردیم، اما آنها باردیگر رژیم مبارک را بازگرداندند.

در مقابل طرفداران احزاب سیاسی و جنبش های جوانان در میدان التحریر به درخواست جنبش تمرد و جبهه نجات ملی با شعار «پیروزی و عبور» شرکت کردند. تظاهرکنندگان بر حمایت از نقشه راه ارتش و بازخواست رژیم سابق و محاکمه رئیس جمهور برکنار شده تاکید کردند.  

در شهر المنصوره درگیری های شدیدی میان طرفداران و مخالفان مرسی رخ داد که چند کشته و زخمی برجا گذاشت. نیروهای امنیتی مصر به هواداران مرسی اجازه ندادند به سمت کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه تظاهرات کنند و به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

«محمود عفیفی» فعال سیاسی مصری به خبرنگار العالم گفت: باید کسانی که باعث ریخته شدن خون مصری ها شده اند به طور واقعی محاکمه شوند. همچنین باید درباره آمادگی واقعی برای تدوین قانون اساسی توافقی مبتنی بر اصول انقلاب 25  ژانویه وجود داشته باشد.

-20-9:32

پربیننده ترین خبرها