218 كشته و 3 هزار زخمی در درگیری های مصر

218 كشته و 3 هزار زخمی در درگیری های مصر
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 - 12:04

العالم - آمارها نشان می دهد که در خشونت های یک ماه اخیر در مناطق مختلف مصر 218 نفر کشته و حدود 3 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این آمارها حاکی است: شمار زیادی از کشته شدگان در جریان درگیری بین طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر و نیروهای امنیتی یا طرفداران و مخالفان مرسی در 15 استان مصر جان خود را از دست داده اند.

بالاترین آمار با 78 کشته متعلق به قاهره است که 53 نفر از آنها در حوادث مقابل ساختمان گارد ریاست جمهوری در هشتم ژوئیه جاری جان خود را از دست دادند و سه نفر از آنها از اعضای ارتش مصر بودند.

همچنین براثر خشونت ها از 26 ژوئن گذشته 46 نفر در منطقه سینای مصر کشته شده اند.

براساس گزارشهای وزارت بهداشت از حوادث مصر، اکثر قربانیان به ترتیب بر اثر اصابت گلوله های تفنگ شکاری ساچمه ای، گلوله های جنگی و ضربات چاقو جان خود را از دست دادند.

نزدیک سه هزار نفر نیز در اقدامات خشونت آمیز یک ماهه در سراسر مصر زخمی شدند که 480 نفر از آنها به تنهایی در حوادث جلوی ساختمان گارد ریاست جمهوری آسیب دیدند. 200 نفر از این افراد نیز در اقدامات خشونت آمیز اطراف دانشگاه قاهره و 200 نفر دیگر در حوادث منطقه سیدی بشر زخمی شدند.

33 نفر نفر از جمله 23 نیروی امنیتی و 10 غیرنظامی نیز در درگیری های روی داده در منطقه سینای مصر از زمان سرنگونی مرسی در سوم ژوئیه جاری در حملات افراد مسلح به مراکز پلیس و ارتش و تاسیسات دولتی و شهری کشته شدند.

در این میان 16 نفر از  نیروهای پلیس و هفت نفر از سرباز ارتش بودند و بیش از یکصد نفر از این نیروها نیز در طول کمتر از یک ماه در بیش از 50 حمله افراد مسلح زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها