در اعتراض به ترور دبیر کل جنبش الشعب صورت گرفت؛

استعفای 42 نماینده مجلس موسسان تونس

استعفای 42 نماینده مجلس موسسان تونس
شنبه 5 مرداد 1392 - 17:43

42 نماینده مجلس ملی موسسان تونس در اعتراض به ترور محمد البراهمی نماینده مخالف دولت، استعفا دادند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگان مستعفی در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کردند که از روز شنبه در برابر مجلس تحصن کرده و بر انحلال این مجلس -که در ماموریتش شکست خورده است - و نیز انحلال نهادهای برخاسته از آن مانند دولت علی العریض از رهبران جبنش النهضه و پایان ماموریت منصف المرزوقی رییس جمهور، تاکید دارند.   

آنان همچنین تشکیل دولت نجات ملی به ریاست یک شخصیت ملی مورد اعتماد، تعهد اعضای دولت مزبور به عدم نامزدی برای انتخابات آتی و تشکیل کمیته کارشناسان تدوین قانون اساسی را خواستار شدند.    

نمایندگان مستعفی از ائتلاف چپگرای جبهه خلق، حزب اقدام، حزب جمهوری، اتحاد برای تونس و شماری از افراد مستقل هستند.

خمیس کسیله نماینده مجلس تونس گفت: ترور البراهمی جنایتی پلید و مصیبتی عظیم است که ملت تونس را در شوک فرو برد زیرا تونسی ها از تسویه حساب های فیزیکی مخالفان سیاسی بیزار هستد. 

وی افزود: ملت تونس امیدوار بود کشور پیشرفت کند، اما تونس پس از انتخابات 23 اکتبر 2011 که به تاسیس مجلس موسسان انجامید، واپس رفته است.

محمد براهمی"دبیر کل جنبش الشعب"،پنجنشبه (3مرداد ماه) در حمله افراد مسلح به منزل وی در پایتخت تونس به قتل رسید. مهاجمان با شلیک 11 گلوله وی را از پای درآوردند.

البراهمی از مخالفان عادی سازی روابط تونس با رژیم صهیونیستی بود و کمتر از یک ماه پیش در دیدار اعضای حزب الشعب با نخست وزیر تونس، با انتقاد شدید از قطع رابطه تونس با سوریه، خواستار تجدید نظر در این تصمیم و از سرگیری روابط تونس با دمشق شده بود.

ترور محمد براهمی، همزمان با جشن جمهوری در تونس و در ماه مبارک رمضان، خشم و تنفر شدید مردم را در پی داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها