وحشت سران النهضه تونس از جنبش تمرد جوانان

وحشت سران النهضه تونس از جنبش تمرد جوانان
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 08:36

جنبش تمرد خطري براي فرايند دموكراسي در تونس است، این را نخست وزير تونس - وابسته به جریان اخوانی حاکم در این کشور - می گوید و آن را وارداتي و خطري برای فرايند دموكراسي در كشورش ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علی العريض در گفت‌وگو با چهار راديوي تونسي اظهار داشت: جنبش تمرد كه خواهان انحلال دولت و شوراي ملي موسسان است، خطري براي فرايند دموكراسي در تونس به شمار مي رود.
وي با بیان اینکه اين به اصطلاح "جنبش تمرد" نامشخص است و من آن را خطري براي فرايند دموكراسي در تونس و تلاش براي به شكست كشاندن آن مي دانم، تاكيد كرد: جنبش تمرد تونس نسخه برداري شده و وارداتي است.
وي اين مطلب را در اشاره به جنبش تمرد مصر دانست كه جنبش تمرد تونس از آن الگو برداري شده است و توانست با پشتيباني ارتش، محمد مرسي رئيس جمهوري اين كشور را از قدرت خلع كند..
نخست وزير دولت تونس كه رهبري آن را جنبش نهضت اسلامي برعهده دارد، جنبش تمرد تونس را "مشكوك" توصيف و اين سوال را مطرح كرد كه چه كسي در پشت پرده اين جنبش است؟ اهداف آن چيست؟ چه كسي از آن پشتيباني مالي مي كند؟
جنبش تمرد تونس اوايل ماه جاري ميلادي به تاسي از جنبش تمرد مصر اعلام موجوديت كرد و هدف خود را در بيانيه اش، سلب اعتماد از شوراي ملي موسسان و نهادهاي منشعب شده از آن اعلام كرد كه بارزترين اين نهادها دولت است.

انتشار این بیانیه و استقبال جوانان تونسی از آن به همراه استعفای فرمانده ارتش تونس از سمت خود در اعتراض به حمایت راشد الغنوشی از گروه های تندروی سلفی، باعث وحشت حزب النهضه از تحرک احتمالی جوانان تونسی شده است و در این مورد آنها اقدام به در پیش گرفتن تدابیر خاص کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها