حمله به دفاتر اخوان المسلمین در لیبی

حمله به دفاتر اخوان المسلمین در لیبی
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 11:16

همزمان با آشوب در بنغازی و حمله به دفاتر اخوان المسلمین در اعتراض به ترور یکی از مخالفان، 1000 نفر از زندان الکویفیه در شرق لیبی گریختند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مخالفان لیبیایی در اعتراض به ترور عبدالسلام المسماری فعال سیاسی بارز لیبیایی، به دفاتر گروه اخوان المسلمین در شهر بنغازی حمله کردند.

معترضان لیبیایی اخوان المسلمین را مسئول ترور المسماری از فعالان و مخالفان سرسخت دولت کنونی می دانند. شماری از معترضان در طرابلس پایتخت لیبی نیز به دفاتر حزب عدالت و سازندگی که حامی گروه اخوان المسلمین حمله کردند.

المسماری جمعه گذشته در بنغازی ترور شد. وی هنگام خروج از مسجدی در بنغازی به ضرب گلوله از ناحیه قلب زخمی شد و سرانجام در بیمارستان جان باخت.

وی از مخالفان سرسخت گروه های شبه نظامی در خیابان های لیبی بود و با رویکردهای اخوان المسلمین مخالفت می کرد.
المسماری از نخستین برگزار کنندگان اعتراضات ضد حکومت معمر قذافی در سال 2011 به شمار می آمد.

پس از المسماری، "خطاب یونس الزاوی" سرهنگی از ارتش لیبی نیز هنگام رانندگی در نزدیکی منطقه اوجله در حوالی شهر الواحات در جنوب لیبی، هدف گلوله افراد مسلح قرار گرفت و پس از واژگون شدن خودرو، در دم جان سپرد.

افراد مسلح همچنین سالم السراح، سرهنگ دوم نیروی هوایی لیبی را هنگام خروج از مسجد "التوبه" در منطقه حی اللیثی در بنغازی ترور کردند.

مسئولان دولتی در بنغازی می گویند که از زمان پایان عملیات مسلحانه و براندازی نظام قذافی تاکنون، دست کم 57 تن در این شهر ترور شده اند که اکثر آنان از افسران بازنشسته ارتش یا شخصیت های نظامی هستند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این ترورها را به عهده نگرفته است.

26

پربیننده ترین خبرها