گروه های شبه نظامی برای لیبی دردسر ساز شده اند

گروه های شبه نظامی برای لیبی دردسر ساز شده اند
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 13:49

العالم - یک کارشناس سیاسی لیبیائی گفت: دولت لیبی با مشکل "چگونگی ادغام گروه های مسلح در ارتش" مواجه است گروه هائی که با آغاز انقلاب برای مبارزه با رژیم معمر قذافی تشکیل شدند.

به گزارش شبکه العالم،وزارت دادگستری لیبی پس از حمله افرادی به ساختمان وزارت کشور در طرابلس اعلام کرد که دولت مصمم به انحلال همه گروه های شبه نظامی است زیرا عدم توجه این گروه ها به دستورات وزارت کشور و وزارت دادگستری اوضاع را متشنج تر می کند و این گروه های غیرقانونی باید از پایتخت خارج شوند.
اسماعیل المحیشی نویسنده و کارشناس سیاسی لیبیائی روز پنجشنبه در مصاحبه با العالم گفت : گروه های مسلح در واقع بخشی از بدنه نظامی لیبی هستند ولی مشکل دولت این است که چگونه این همه گروه های مسلح را در ارتش ادغام کند .
المحیشی افزود : پارلمان لیبی طرح اخراج همه گروه های مسلح از طرابلس را تصویب کرده است ولی دولت با مشکل نحوه اجرای این مصوبه مواجه است.
این کارشناس سیاسی اظهار داشت: بدنه نظامی لیبی هنوز شکل نگرفته اند بلکه در حال تشکیل شدن است و دولت هم اکنون به آموزش اعضای گروه های مسلح برای تشکیل ارتش می پردازد که این امر زمان بَر است و مدتی طول خواهد کشید.
المحیشی اعلام کرد: لیبی هم اکنون از مرحله انقلاب به مرحله تشکیل نهادهای مدیریتی رسیده است و کمیته ای نیز باید برای تدوین قانون اساسی تشکیل شود.
المحیشی افزود: انتقال از مرحله انقلاب به مرحله تشکیل نهادهای مدیریتی با مشکلاتی همراه خواهد بود و این فرایند مدتی طول خواهد کشید.

MKH-04-02:04

پربیننده ترین خبرها