تصاویر اختصاصی از کمکهای ایران به فلسطینیها در سوریه

يکشنبه 6 مرداد 1392 - 15:15

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد پس از پاکسازی اردوگاه "الشمالنه" در منطقه زینبیه در استان ریف دمشق از وجود گروه های مسلح، انجمن دوستی فلسطین و ایران توانست بین خانواده های قربانی حملات گروه های مسلح کمکهای بشر دوستانه توزیع کند.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از سوریه گزارش داد، گروه های مسلح اوایل سال 2013 وارد اردوگاه الشمالنه شدند و ساکنین فلسطینی آن را کوچاندند .
فلسطینی های ساکن اردوگاه آوارگان الشمالنه در پی یورش گروه های مسلح و درگیری این گروه ها با کمیته های مردمی فلسطینی روزهای سختی را پشت سر گذاشتند .
یک افسر ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: گروه های مسلح تعدادی از خانه های اردوگاه الشمالنه را به محل شکنجه تبدیل کرده بودند و در این اتاق ها آوارگان فلسطینی را به وحشیانه ترین شکل شکنجه می کردند .
اردوگاه الشمالنه بسیار ویران شده است و عباراتی که افراد مسلح روی دیوارهای آن نوشته اند، ملیت های مختلف آنها را نشان می دهد .
یکی از افسران ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد : عبارات زیادی روی دیوارها دیده می شود که نشان می دهد افراد مسلح اتباع چچن و لیبی هستند .
ساکنین اردوگاه الشمالنه به خانه های خود بازگشته اند و این اردوگاه هم اکنون امن و آرام است و پرچم فلسطین در هر منطقه ای از این اردوگاه برافراشته شده است .
جمهوری اسلامی ایران که همواره مدافع حقوق ملت فلسطین بوده است ، این بار نیز کمک هایی را بین خانواده های فلسطینی اردوگاه الشمالنه توزیع کرد .
یکی از  آوارگان فلسطینی به خبرنگار العالم گفت : ایران همیشه برای فلسطینی ها و خانواده های فلسطینی کمک های غذایی می فرستد .
نبیله سماره عضو انجمن دوستی فلسطین و ایران در مصاحبه با  العالم اظهار داشت: انجمن دوستی فلسطین و ایران با حمایت های جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری در کمک به فلسطینی های آواره دارد و ما حمایت های بی دریغ ایران را در اردوگاه سیده زینب (س) دیدیم .
سماره تصریح کرد: انجمن دوستی فلسطین و ایران کمک های زیادی را به آوارگان ارائه کرده است .

MKH-27-11:54

پربیننده ترین خبرها