نقش آل سعود در جنایت خان العسل سوریه

نقش آل سعود در جنایت خان العسل سوریه
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 23:02

العالم، دمشق - رییس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق گفت: جنایت خان العسل در حومه حلب با پشتیبانی مالی کشورهایی مانند عربستان انجام شد.

محمد واصل در گفت وگو با شبکه خبری العالم، جنایت اخیر مخالفان مسلح سوری در روستای خان العسل را جنایت علیه بشریت دانست و گفت: دلایل کافی درباره تحریک گروه های تروریست و ارسال پول و سلاح برای ارتکاب اینگونه جنایات در سوریه وجود دارد.

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد کشورهای همجوار و عربستان را به حمایت از گروههای افراطی در اعدام وحشیانه بیش از 120 نظامی و غیرنظامی در خان العسل حلب متهم کرد.

جمعه شب گذشته عناصر وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره در جنایتی جدید در منطقه خان العسل شهر حلب در شمال سوریه اقدام به قتل عام شماری از اهالی این منطقه کردند. گروه تروریستی موسوم به "لواء أنصار الخلافة" پس از ورود به شهر بیش از 123 تن از نظامیان و غیر نظامیان را با شلیک گلوله به سر از فاصله نزدیک، اعدام کردند.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق با انتقاد از اینکه ائتلاف معارض سوری در استانبول مسئولیت این حمله را نپذیرفته است، خاطر نشان کرد: مدارک نشان می دهد کشورهای عربی و غیرعربی که در خدمت صهیونیسم هستند، در این جنایت دست داشتند و هدفشان ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و ضربه زدن به مقاومت در سوریه و فروپاشی این کشور است.

به گفته واصل، کشورهایی مانند عربستان به صراحت اعلام کرده اند که پول و سلاح را برای کشتار مردم سوریه و نابودی این کشور تامین می کنند، لذا این جنایت علیه بشریت باید در دادگاه های ذیصلاح مورد رسیدگی قرار گیرد.

7/28-

پربیننده ترین خبرها