با حمله شبه نظامیان صورت گرفت

فرار ده ها تن از اعضای طالبان از زندانی در پاکستان

فرار ده ها تن از اعضای طالبان از زندانی در پاکستان
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 12:24

مسئولان پليس پاكستان میگویند شمار قربانيان حمله بامداد امروز (سه شنبه) شبه نظاميان گروه تروريستي تحريك طالبان پاكستان به زندان مركزي شهر ديره اسماعيل خان در شمال غرب اين كشور به ۱۳ كشته از جمله چهار افسر پليس و ده ها مجروح افزايش يافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات پاکستانی اعلام کردند که از میان بیش از 250 زندانی که در حمله اخیر طالبان موفق به فرار از زندان شدند، 25 "تروریست خطرناک" وجود دارند.
مشتاق جادون، کمیسیونر پلیس درا اسماعیل خان اعلام کرد: حدود 70 شبه‌نظامی که سوار بر خودرو و موتورسیکلت بودند، حدود ساعت 11:30 شب(به وقت محلی) حمله خود را به زندان آغاز کردند که در پی این حمله نزدیک به 250 زندانی موفق به فرار شدند.
بر اساس اين گزارش، مقام هاي پليس شهر ديره اسماعيل خان پاكستان مي‌گويند: بر اثر انفجار پياپي چند بمب و تيراندازي ستيزه جويان طالبان كه لباس پليس بر تن داشتند، در محوطه بيرون و داخل زندان ۱۳ نفر از جمله چهار افسر پليس، چهار زنداني و پنج غير نظامي كشته و ده ها نفر ديگر زخمي شدند.
شاهد الله شاهد سخنگوي جديد گروه "تحريك طالبان" در گفت‌وگو با رسانه‌هاي محلي پاكستان مسؤوليت حمله به زندان مركزي شهر ديره اسماعيل خان را بر عهده گرفت و افزود: حدود ۱۰۰ نفر از شبه نظاميان طالبان از جمله بمبگذاران انتحاري اين گروه به زندان ديره اسماعيل خان حمله كردند.
شبه نظامیان طالبان در هنگام وقوع این حمله فریادهای زنده باد طالبان سر می‌دادند. همچنین دست کم هشت تن از مهاجمین لباس پلیس را به تن داشتند. آنها همچنین با استفاده از بلندگوهای موجود در زندان اسامی برخی از زندانیان را که به دنبالشان بودند فرا می‌خواندند.
مشتاق جدون با بیان اینکه نيروهاي ارتش پاكستان براي سركوب شبه نظاميان و شركت در عمليات مشترك با نيروهاي پليس و يگان ضد تروريستي به محل حادثه اعزام شده و در تبادله آتش بين نيروهاي امنيتي و مهاجمان ده ها نفر از تروريست ها نيز به هلاكت رسيدند؛ گفت: در حال حاضر عمليات نيروهاي امنيتي پاكستان براي پاكسازي زندان از شبه نظاميان به پايان رسيده و هم اكنون از سوي ارتش مقررات منع آمد و رفت در شهرهاي ديره اسماعيل خان و تانك وضع شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها