شاهزاده خانم سعودی در آمریکا محاکمه می شود

شاهزاده خانم سعودی در آمریکا محاکمه می شود
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 17:17

دادگاهی در امریکا، یک شاهزاده خانم عربستانی را به اتهام نقض حقوق خدمتکارش احضار کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک دادگاه آمریکایی، خانم "مشاعل العیبان" را به اتهام نقض  حقوق خدمتکار زن کنیایی اش احضار کرد.
قرار بود این شاهزاده زن عربستانی که همسر "عبد الرحمن بن ناصر بن عبدالعزيز آل سعود" می باشد، دیروز دوشنبه 29 ژوئیه جاری در جلسه دادگاه در شهر "سانتا آنا" در ایالت کالیفورنیا در غرب امریکا حاضر شود اما وی از رفتن به دادگاه خودداری کرد.
پلیس امریکا، اوایل ماه میلادی جاری العیبان را به اتهام نقض حقوق این خدمتکار کنیایی بازداشت و سپس به قید وثیقه آزاد کرد.
مقامات امریکایی اعلام کرده اند که این شاهزاده 42 ساله عربستانی، برخلاف توافق اولیه با خدمتکارش، وی را در مقابل دریافت ماهیانه 200 دلار به 16 ساعت کار در شبانه روز وادار کرده است. به همین دلیل دولت امریکا، با هدف جلوگیری از خروج وی از آن کشور، اقدام به ضبط گذرنامه وی نمود.
این خدمتکار زن کنیایی اظهار می دارد که "العیبان" گذرنامه وی را در عربستان مصادره کرده و اندکی قبل از سفر وی به همراه خانواده اش به امریکا، آن را به وی بازگردانده است. همچنین وی را مجبور به کار کردن برای هشت نفر در چهار واحد آپارتمان در مجتمع مسکونی محل اقامتش در ایالت کالیفورنیا می نمود.
"استیو پارک" وکیل مدافع شاکی در این باره گفت: موکل من وادار به تحمل شرایطی مشابه بردگی شده؛ وی حتی از حق رفت و آمد آزادانه نیز محروم بوده است و در زمینه حقوقی که در زمان آمدن به امریکا، به وی وعده داده شده بود به وی اجحاف شده و وادار به انجام اعمال شاقه شده و دستمزدی بسیار کمتر از حق طبیعی اش دریافت کرده است.
وکلای این شاهزاده عربستانی با رد اتهامات مذکور ادعا می کنند که خدمتکاران خانواده مذکور، حتی از حق استفاده از استخر، سونا، باشگاه ورزشی و در صورت تمایل حتی خرید از مراکز تجاری نیز برخوردارند.
دادگاه در مقابل دریافت وثیقه پنج میلیون دلاری، این شاهزاده خانم عربستانی را آزاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها