گزارش تصویری العالم از تظاهرات غزه ضد مذاکرات سازش

سه شنبه 8 مرداد 1392 - 20:26

العالم - جبهه دمکراتیک برای آزادسازی فلسطین و برخی دیگر از گروه های مقاومت فلسطینی در اعتراض به ازسرگیری مذاکرات سازش تظاهرات کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از غزه گزارش داد، معترضان فلسطینی با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد بر لزوم حل اختلافات میان گروه های فلسطینی و درپیش گرفتن گزینه مقاومت تأکید و اعلام کردند که مذاکرات تنها به نفع اسرائیل است.

"عصام ابودقه" عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک برای آزادسازی فلسطین در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: مذاکرات سازش، مطالبات و حقوق ملت فلسطین را تأمین نخواهد کرد لذا ما این مذاکرات را خطرناک می دانیم.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز ازسرگیری مذاکرات سازش را اقدامی خودسرانه توصیف و اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از مذاکرات برای ادامه دادن به شهرک سازی و اشغال اراضی فلسطینی ها سوء استفاده خواهد کرد.

"سامی ابوزهری" سخنگوی حماس در مصاحبه با العالم گفت: این تظاهرات نشان می دهد که مذاکرات سازش خارج از چارچوب اجماع ملی برگزار می شود و اقدامی یکجانبه است که بدون رایزنی با گروه های فلسطینی و نظرخواهی از ملت فلسطین ازسرگرفته شده است.

ابوزهری تأکید کرد: ما مطمئن هستیم که مذاکرات به شکست خواهد انجامید و بهترین گزینه برای آزادسازی فلسطین گزینه مقاومت است.

"کاید الغول" عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی برای آزادسازی فلسطین نیز در مصاحبه با العالم گفت: ازسرگیری مذاکرات سازش اقدامی بیهوده است، زیرا منافع فلسطینی ها در این مذاکرات تأمین نمی شود و تنها دشمن صهیونیستی به اهداف خود می رسد.

کاید الغول افزود: بهتر است به جای ازسرگیری مذاکرات بیهوده به ساماندهی امور فلسطینی ها، درپیش گرفتن گزینه مقاومت و مراجعه به سازمان ملل متحد برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت مانند قطعنامه مربوط به حق بازگشت آوارگان، تعیین سرنوشت آوارگان و تشکیل دولت مستقل فلسطین اولویت داده شود.

 30-17:41

پربیننده ترین خبرها