ارجاع رهبران اخوانی به دادگاه جنایی مصر

ارجاع رهبران اخوانی به دادگاه جنایی مصر
پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 - 13:01

العالم - دادستانی جنوب قاهره طی حکمی، شماری از رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع، رهبر این جمعیت و دیگر اعضای آن از جمله "خیرت الشاطر"، معاون جمعیت اخوان المسلمین و رشاد بیومی را به دادگاه جنایی ارجاع داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادستانی جنوب قاهره دو هفته پیش به ریاست تام العربی مشاور قضایی، طی حکمی دستور بازداشت 15 روزه چهار نفر از رهبران اخوان المسلمین مصر را به اتهام تشویق مردم به خشونت و قتل صادر کرده بود.

محمد سعد الکتانی، رئیس حزب آزادی و عدالت در حین بازجویی اعلام کرد که وی از زمان تصدی ریاست حزب آزادی و عدالت فعالیت و همکاری خود با اخوان المسلمین را قطع کرد. خیری شاطر نیز همه اتهامات وارده را رد کرد.

در همین حال محمد مهدی عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین در بازجویی اظهار داشت که پس انتخاب محمد بدیع بعنوان رهبر این جمعیت روابطش با اخوان قطع شده است و از فعالیت های آن بی خبر است.

رشاد البیومی، عضو دفتر ارشاد، وابسته به اخوان المسلمین نیز در حین بازجویی نسبت به حادثه تیراندازی به تظاهرکنندگان مقابل این دفتر در منطقه المقطم اظهار بی اطلاعی کرد.

مقام های مصری محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین را متهم فراری معرفی می کنند.

خیرت الشاطر ، رشاد بیومی ، مصطفی عبدالعظیم فهمی البشلاوی ، محمد عبدالعظیم فهمی  البشلاوی ، عاطف عبدالجلیل علی ا لسمری ،   از جمله متهمان دستگیر شده عضو اخوان المسلمین هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها