حزب سوسياليست: رهبران اخوان تروريست هستند

حزب سوسياليست: رهبران اخوان تروريست هستند
جمعه 4 مرداد 1392 - 11:23

قاهره( العالم)- دبير كل حزب سوسياليست مصر گروه اخوان المسلمين را به فعاليت هاي تروريستي متهم كرد كه به دنبال ايجاد خشونت و تحريك فتنه طايفه اي در مصر هستند.

كريمه الحفناوي روز جمعه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جريان اسلامگرا در مصر به جهانيان چنين نشان مي دهند كه گويا ارتش كودتا كرده است؛ اما واقعيت اين است كه ميليون ها نفر علیه اخوان المسلمین به پا خاستند.
وی با بیان این که بيش از 30 ميليون نفر از مردم در روز 30 ژوئن در مخالفت با اخوان المسلمین به خيابان ها آمدند، افزود: جنبش تمرد، جنبش نجات ملي و هيچ گروه مخالفی نمي توانست مردم را از  خيابان ها خارج كند.
الحفناوي گفت: با توجه به اينكه مردم مصر ظرف يك سال حکومت اخوان المسلمین دچار رنج و محنت بودند به خيابان ها آمدند و ارتش نيز از آنها حمايت كرد زيرا وظيفه ملي آن نابود كردن تروريست يا هر خطري است كه چه در داخل و چه خارج مصر را تهديد مي كند.
وي افزود: گروه هاي اسلامگرا پس از تظاهرات روز 30 ژوئن و برکناری محمد مرسی، رییس جمهور اخوانی مصر، تلاش مي كنند اوضاع را به حال قبل بازگردانند البته همه گروه ها مي توانند با برگزاري تظاهرات و تجمع هاي مسالمت آميز ديدگاه خود را بيان كنند.
الحفناوي اظهار داشت: تظاهرات ميليوني مخالفان [محمد مرسي] بدون هيچ گونه خشونت وقتل و كشتار و حمله به مراكز نظامي  برگزار شد. بنابراين، بايسته است كه بين تحصن مسالمت آميز و فعاليت هاي تروريستي تمايز و تفاوت وجود داشته باشد. هيچ دولتي در جهان وجود تروريسم را در خاك كشورش نمي پذيرد.
وي گفت: نقش گروه هاي جهادي در سينا خرابكاري و حمله به سربازان ارتش مصر است و رئيس جمهور بركنار شده نيز با آنها موافق بود كه اين يكي از علت هاي انقلاب 30 ژوئن بود.
حفناوي تصريح كرد: در داخل اين گروه كه مدعي اند كاملاً مسالمت آميز عمل مي كنند بسياري از سركرده هاي گروه هاي تندرو و افراطي حضور دارند و البته اسلام از فعاليت آنها مبراست. اين گروه ها هر روز براي بازگشت رئيس جمهور بركنار شده به قدرت دعوت به شهادت مي كنند. آنها سلاح و بمب هاي آتش زا در اختيار دارند. جهانيان ديدند كه آنها چگونه در ميدان رابعه العدويه سبب اذيت وآزار مردم شدند و به ساكنان منطقه حمله كردند.
دبير كل حزب سوسياليست مصر تاكيد كرد: كساني كه درميدان رابعه العدويه تجمع کرده اند وابستگان  به جريان هاي تندروی اسلامي و عضو ه گروه هاي تروريستي هستند كه مرتکب قتل و كشتار  شده و بر اساس قانون بايد دستگير شوند.
وي افزود: رهبران اخوان المسلمين متهم به جاسوسي و تحريك براي ايجاد فتنه و كشتار و تكفير مردم هستند.

پربیننده ترین خبرها