میشل سلیمان: تروریست ها به دنبال ناامن کردن لبنان هستند

میشل سلیمان: تروریست ها به دنبال ناامن کردن لبنان هستند
جمعه 11 مرداد 1392 - 19:10

العالم - به دنبال حمله موشکی شب گذشته افراد ناشناس به مناطقی در لبنان، "میشل سلیمان" رئیس جمهور این کشور گفت: تکرار پیام های موشکی از جانب هر کس و با هر هدفی نمی تواند اصول ملی و باورهای صادقانه مبتنی بر ایمان به منافع ملی مردم لبنان را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهور لبنان با اشاره به اهمیت هوشیاری کامل لبنانی ها برای حفظ ثبات داخلی، از دستگاه های امنیتی این کشور خواست که برای کشف حقایق این رویداد با تمام توان و تلاش، از تکرار این اقدام  جلوگیری کنند.

از سوی دیگر "تمام سلام" نخست وزیر لبنان در تماس با میشل سلیمان ضمن محکوم کردن حمله موشکی به مناطق بعبدا، الیرزه و الفیاضیه، این حملات را مهم و مشکوک توصیف کرد.

تمام سلام امروز طی سخنانی خاطرنشان کرد: هدف قرار گرفتن این مناطق حساس و راهبردی در حقیقت بخش دیگری از سلسله عملیات امنیتی مشکوک اخیر به مناطق مختلف لبنان است و طراحان آن با استفاده از شرایط سیاسی کنونی می خواهند لبنان را دچار تنش و ناآرامی کنند.     

نخست وزیر مکلف لبنان در ادامه از دستگاه های مسئول خواست که از هیچ تلاشی برای کشف فوری جوانب مختلف این جنایت و مجازات عاملان آن کوتاهی نکنند.

گفتنی است شلیک چند موشک کاتیوشا به مناطق مهم بیروت، نگرانی های عمده ای را به وجود آورده است و بیشتر کارشناسان بر این باورند که تروریست های وارداتی از سوریه عامل اصلی چنین رویدادی به شمار می روند.

آنها در طول چند ماه گذشته بارها به مناطق مختلف لبنان حمله کرده، نظامیان این کشور را هدف قرار داده و شهروندان لبنانی را ربوده اند و یک بار نیز به کمک احمد الاسیر شیخ وهابی ساکن صیدا، با ارتش درگیر شدند.


 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها