اعتراف النصره لبنان به قاچاق سلاح برای شیخ تکفیری

اعتراف النصره لبنان به قاچاق سلاح برای شیخ تکفیری
سه شنبه 11 تير 1392 - 19:17

ارتش لبنان اعلام کرد که "غالي حداره" سرکرده گروه سلفی النصره در لبنان را در يكي از مراكز گردشگري در ساحل كسروان بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فرماندهی ستاد ارتش لبنان در بیانیه اي اعلام كرد كه بخش اطلاعات ارتش، تحت نظارت دستگاه قضايي همچنان به تحقيقات از بازداشت شدگان حادثه عبرا ادامه مي دهد و در نتيجه اين تحقيقات يك گشتي وابسته به آن، عصر روز 28 ژوئن 2013، غالي حداره را در يكي از مراكز گردشگري در ساحل كسروان دستگير كرد و ابزارهاي ساخت بمب شامل شوکر برقی و فتیله های انفجاری را از او ضبط کردند.

در این بیانیه آمده است که غالی حداره پیشتر در یکی از نوارهای ویدیویی در کنار فضل شاکر که به کشتن دو نظامی اعتراف کرد، ظاهر شده بود.

حداره در هنگام بازجویی اعتراف کرده است که مقادیر زیادی سلاح و مهمات به "مربع امنیتی" در عبرا وارد کرده بود و آخرین محموله سلاح را دو روز قبل از حمله به ایست ارتش در منطقه مذکور، به آنجا رسانده است.

احمد الاسیر شیخ تکفیری صیدا، پیش از حادثه عبرا، با ایجاد منطقه ای موسوم به مربع امنیتی در اطراف مسجد بلال بن رباح و جلوگیری از ورود ارتش به آن، به جمع آوری سلاح و پرورش تروریست مشغول بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها