فیلم حمله به منزل دبیرکل جمعیت وفاق

شنبه 12 مرداد 1392 - 14:28

العالم - جمعیت وفاق بحرین اعتراف وزارت کشور به حمله به منزل "شیخ علی سلمان" دبیرکل این جمعیت را نشانه فرهنگ راهزنی آل خلیفه دانست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق بحرین با اشاره به حمله چند شبه نظامی نقابدار به منزل دبیرکل این جمعیت برای شکستن دوربین های مدار بسته، اعلام کرد وزارت كشور بحرين اعتراف کرده که به منزل "شيخ علي سلمان" حمله کرده است.

جمعيت وفاق در واكنش به اعتراف وزارت كشور درباره حمله به منزل شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت كشور در حالی مسئولیت اين اقدام غیر قانونی و ضد حقوق بشری را می پذیرد كه هيچ دستور قضايي يا حكمي از دادستاني براي اين اقدام در اختيار نداشته است.

وفاق خاطرنشان کرد: اين اقدام یک رسوايي اخلاقي و قانوني برای رژيم آل خليفه است و نشان مي دهد كه اين حكومت تا چه اندازه از تمدن و قانون به دور و به فرهنگ راهزني نزديك است.

وفاق تاكيد كرد: حكومت تمام اقدامات مجرمانه شبه نظاميان مسلح را كه در مناطق مختلف حضور دارند و گاهي نیز نيروهاي امنيتي را همراهي مي كنند، بر عهده گرفته است. ترور، شکنجه فعالان و حمله به منازل آنها و تخریب اموال خصوصی از جمله اقدامات نیروهای شبه نظامی است که بیانیه وزارت کشور نشان می دهد این اقدامات به دستور سران امنيتي و مسئولان وزارت كشور انجام می شود.

جمعیت وفاق افزود: توجيهات وزارت كشور بی اساس است. اين ادعا كه دوربين هاي كار گذاشته شده در اطراف منزل شيخ علي سلمان براي رصد تحركات نيروهاي امنيتي بوده نيز بي اساس است، زيرا تصاویر ضبط شده نشان می دهد که دوربین های مداربسته تنها اطراف خانه را پوشش می دهند.

نظامیان آل خليفه در 30 ژوئیه 2013 با حمله به منزل شیخ علی سلمان دوربين هاي مداربسته اطراف منزل وی را شكستند. نیروهای رژیم آل خلیفه قبلا هم تلاش كرده بودند دبيركل وفاق را به همراه تعدادي از انقلابيون بحريني مقابل منزلش با شليك گلوله از فاصله نزديك مورد اصابت قرار دهند كه در اثر آن يكي از همراهان وي دچار جراحت جدي در ناحيه سر گرديد و شيخ علي سلمان نيز از ناحيه كتف و پشت مورد  اصابت قرار گرفت.

در فوريه 2012 نيز طي يك هفته دوبار به خانه دبيركل وفاق حمله شد و در 14 مارس 2013 نيز ده ها بمب حاوي گاز سمي به سمت منزل وي شليك شد.

پربیننده ترین خبرها