تلاش نماینده سلفی بحرین برای اختلاف شیعه و سنی

تلاش نماینده سلفی بحرین برای اختلاف شیعه و سنی
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 21:46

رئیس یک فراکسیون سلفی در پارلمان بحرین، شعار مردم انقلابی بحرین مبنی بر اتحاد شیعه و سنی و دفاع از خاک بحرین را به تمسخر گرفت و انقلابیون را اخلالگر امنیت نامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالحليم مراد رئیس فراکسیون سلفی " الاصاله " در پارلمان بحرین گفت: شعار «سنی ها و شیعیان برادرند و سرزمین ما فروشی نیست»، کلامی بیهوده و پوچ است.

این اظهارات نماینده سلفی در حالی مطرح می شود که عبارت مذکور، یکی از مهمترین شعارهای وحدت گرایانه ای است که در جریان اعتراضات مردمی به اقدامات رژیم آل خلیفه، از سوی انقلابیون بحرینی - اعم از شیعه و سنی- سر داده می شود.

وی در ادامه و در اظهاراتی تحریک کننده، "اقشار خاموش" روستاهای شیعه نشین را به تحرک بر ضد انقلابیون دعوت کرد.

مراد همچنین با نادیده گرفتن تروریسم دولتی آل خلیفه و سرکوب شدید هر صدای آزادی خواهانه در بحرین، تلویحاً قیام مسالمت آمیز مردم انقلابی بحرین را مصداق تروریسم دانست و راه رهایی از "تروریسم" در بحرین را تغییر در سیاست آموزشی و تربیتی و رسانه ای عنوان کرد.

همچنین "سوسن تقوی" نماینده مجلس بحرین نیز در جلسه فوق العاده مجلس ملی پیشنهاد کرد که از برگزاری تظاهراتی که به امنیت اخلال وارد می کند، جلوگیری شود.

وی برحق دولت در اتخاذ تدابیری برای حفظ امنیت در کشور از جمله حق اعلام سلامت ملی تاکید کرد.

جواد العريض معاون نخست وزیر بحرین نیز گفت: دولت تلاش های زیادی را برای مبارزه با تروریسم به کار می گیرد و با اخلالگران امنیت هیچ مسامحه ای صورت نخواهد گرفت.

ضياء الموسوى نیز با نادیده گرفتن سرکوب بی رحمانه مردم توسط نیروهای رژیم آل خلیفه، مدعی شد: نمی توان پذیرفت که بحرین از داخل یا از سوی خارجی ها آسیب ببیند.

"خليل الذوادي" عضو مجلس شورای بحرین نیز گفت: صبر بحرینی ها به پایان رسیده است و باید اقدامات لازم را برای مقابله با تروریسم واجرای قانون بر ضد مخلان امنیت انجام داد.

العسومي دیگر نماینده پارلمان بحرین نیز مدعی شد: بحرین درمعرض شدیدترین بحران در تاریخ خود قرار گرفته است و همه مناطق کشور در معرض "اقدامات تروریستی" قرار گرفته است و باید در برابر سفرای کشورهایی که در امور کشور ما دخالت می کنند، موضع گیری شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها