معمای سفارتخانه های آمریکا در خاورمیانه

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 09:26

العالم - شماری از سیاستمداران آمریکایی از دلیل بسته شدن ناگهانی چندین سفارتخانه و کنسولگری این کشور در منطقه خاورمیانه پرده برداشتند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آمریکا از دیروز 21 سفارت، کنسولگری و ساختمان های دیپلماتیک خود را در خاورمیانه به حالت تعطیل درآورده و به اتباع خود درباره سفر به بسیاری از کشورها هشدار داده است.

این تصمیمات پس از توصیه آژانس های اطلاعاتی آمریکا به دولت اوباما اتخاذ شد. سناتور "ساکسبی چمبلیس" سناتور جمهوری خواه در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در اظهاراتی تلویزیونی گفت: اطلاعاتی که به ما داده شد یادآور حوادث 11 سپتامبر سال 2001 در نیویورک است. تنها چیزی که ما می توانیم درباره آن بگوییم این حقیقت است که زمزمه های فراوانی در این باره به گوش رسیده و این اطلاعات باعث شد آژانس های اطلاعاتی به دولت هشدار دهند.

"چارلز روپرسبرگ" نماینده ارشد دموکرات ها در کمیته دائمی اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هم اظهار داشت: تهدیدات از سوی افراد رده بالای سازمان القاعده در شبه جزیره عربی و با هدف انجام حملات بزرگ ردگیری شده است.

"روپرسبرگ" به ماهیت تهدیدات اشاره ای نکرد، اما "پیت کینگ" رئیس میز اطلاعات و ضد تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا حتی از این فراتر رفت و در گفت وگویی  تلویزیونی از پی بردن به تاریخ حمله سخن گفت.

پیت کینگ گفت: تاریخ حملات برای ما مشخص است اما مکانش نه.

وی افزود: با توجه به اطلاعات به دست و مبهم بودن جزئیات، ضروری بود تا اقدامات لازم را اتخاذ کنیم و به اتباع خود برای سفر به خاورمیانه و کشورهای اسلامی هشدار دهیم؛ زیرا مقامات به این نتیجه رسیده اند که احتمال هدف قرار گرفتن در خاورمیانه وجود دارد.

کینگ خاطرنشان کرد: القاعده از جهات بسیاری از سال 2001 قویتر شده است و در مکان های بیشتری پراکنده شده است. القاعده در شبه جزیره عربی هم از خطرناک ترین شاخه های وابسته به القاعده است.

یک روز پس از هشدار وزارت خارجه آمریکا، اینترپل با توجه به فرار اخیر برخی سرکرده های القاعده از زندان های عراق، لیبی و پاکستان، هشدار امنیتی صادر کرد.

اینترپل در نامه ای به 190 عضو خود از آنها خواسته است در خصوص ارتباط این رویدادها با یکدیگر تحقیق کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها