ادامه پاکسازی ریف لاذقیه توسط ارتش سوریه

جمعه 18 مرداد 1392 - 13:49

خبرنگار العالم در لاذقیه گزارش داد: ارتش سوریه در تازه ترین پیشروی های خود، کنترل دو روستای استربه و بلاطه واقع در حومه لاذقیه را بازپس گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، ارتش از ساعات نخستین بامداد امروز عملیات نظامی گسترده ای را در حومه لاذقیه آغاز کرد و در حال پیش روی به سمت مناطق الخنزوریه و اوبین است تا بتواند به دومنطقه راهبردی "مرصد الشیخ نبهان" و "النبی اشعیا" برسد. با به دست گرفتن کنترل این دو منطقه ارتش خواهد توانست محاصره  گروه های مسلح در سلمی و کفر دلبه را تکمیل کند.

از سوی دیگر، به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه ارتش سوریه یک گروه از تروریست های غیر سوری را در روستای دورین از توابع منطقه صلنقه در حومه لاذقیه هدف قرار داد و شماری از آن ها را به قتل رساند.

به گفته یک منبع آگاه نظامی در میان افراد مسلح کشته شده اسامی زیر به  چشم می خورند:  "كريم اية المأمون" ملقب به  "أبو الزبير المغربي"  (اهل کشور مغرب)، "محمد علي عليوه درز" ملقب به "ابو عبد الرحمن المصراتي" (لیبیایی)، "أبو أشرف التونسي" (اهل تونس) و"أحمد نمورة"، سرکرده گردان "أسود جبلة" و 3 فرد مسلح  عضو "تیپ احباب الله" به نام های "أبو الياس" ،"أبو أحمد" و "محمد الأحمد" .

کشته شدن سرکرده تیپ الفتح

در حمص نیز یگان های ارتش مانع حمله گروه های مسلح به یک موضع نظامی درمنطقه الحوله شدند و شماری از آن ها از جمله "خالد الهلال"، سرکرده تیپ الفتح را از پای در آوردند.

در همین حال تروریست های مسلح با حمله خمپاره ای و موشکی به شهرک شیعه نشین "نبل"، در حومه حلب، یک کودک را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند که حال برخی از آن ها وخیم اعلام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها