فیلم؛ هلاکت تروریست‌های مجهز به سلاح اسرائیلی در سوریه

چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 19:38

شماری از تروریست های گروهک "جبهه النصره" وابسته به القاعده که درصدد نفوذ به منطقه "الغوطه" شرقی بودند، در کمین ارتش سوریه گرفتار و مقادیر زیادی از سلاح های اسراییلی همراه آنها توسط نیروهای ارتش مصادره شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک یگان از نیروهای ارتش آن کشور در مسیر عناصر گروهک تروریستی"جبهه النصره" که درصدد نفوذ به منطقه "الغوطه" شرقی و حمله به یک مرکز نظامی در استان "ریف دمشق" بودند، کمین کرده و آنها را از رسیدن به اهدافشان بازداشتند.

خبرگزاری دولتی سوریه "سانا" با اعلام این خبر، نوشت: در جریان این درگیری کلیه افراد این گروهک کشته شدند و در میان کشته ها اتباع پنج کشور شناسایی شد. علاوه بر این، نیروهای ارتش کلیه سلاح ها و مهماتی را که این افراد به همراه داشتند، مصادره کردند.

در میان سلاح های مصادره شده، تفنگ ها و مسلسل های ساخت رژیم صهیونیستی و مسلسل های "بی کی سی" و موشک های "آر پی جی" نیز وجود دارد.

خبرگزاری سانا همچنین در خبر دیگری اعلام کرد که درگیری ها در استان "ریف دمشق" همچنان ادامه دارد و یگان های ارتش صبح امروز (چهارشنبه) دهها نفر از افراد گروههای مسلح را در جریان کمین در جنوب غرب شهرک صنعتی شهر "عدرا" به هلاکت رساندند و سلاح های آنها از جمله مسلسل های "یوزی" ساخت رژیم صهیونیستی را مصادره کردند.

در همین حال مخالفان دولت سوریه از کشته شدن 62 تن و ناپدید شدن هشت نفر از افراد مسلح در جریان کمین نیروهای ارتش در منطقه صنعتی شهرک "عدرا" در استان "ریف دمشق" خبر دادند.

ارتش سوریه در عملیات های جداگانه در شهرک ها و روستاهای استان "ریف ادلب" نیز پناهگاه های گروه های مسلح را به ویژه در شهر "معرة النعمان" و جنوب غرب "تل سلمو" در منطقه "ابوالظهور" هدف قرار داد که در نتیجه آن دهها نفر از افراد گروه های مزبور کشته و زخمی شدند و سلاح ها و مسلسل های سنگین آنها مصادره شد. ارتش سوریه همچنین، تجمع نیروهای مسلح در روستاها و شهرک های "جفتلک"، "مزرعه حاج حمود"، "بنش"، "كفر جالس"، "جبل الاربعين"، "مجدليا"، "تفتناز" "سراقب"، "بزابور" و "كفررومه" را هدف قرار داد و در جریان این درگیری ها شمار زیادی از افراد مسلح که اقدام به راهزنی و غارت اموال شهروندان در اطراف روستاهای "الجانودیه" و "بزابور" می کردند، کشته شدند.

همچنین، نیروهای ارتش و مرزبانی سوریه تلاش یک گروه مسلح برای ورود به آن کشور از مرزهای لبنان از منطقه "المتهومه" در "ریف تلکلخ" در حمص را باناکامی مواجه و شمار زیادی از افراد این گروه را کشته و یا زخمی کردند و سایر عناصر این گروه به داخل مرزهای لبنان متواری شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها