اعتراض عریقات به کری: شهرک سازی مانع مذاکره است

اعتراض عریقات به کری: شهرک سازی مانع مذاکره است
جمعه 18 مرداد 1392 - 17:42

رئیس هیئت مذاکره کننده تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال نامه ای به وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان میانجی روند سازش، به ادامه شهرک سازی اسرائیل در مناطق فلسطینی اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صائب عریقات" تصور پیشرفت مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را بدون توقف شهرک سازی ها، دشوار اعلام کرد.
به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتس، عریقات با وجود تعطیلات عید فطر، در نامه ای اعتراض آمیز به جان کری جزئیات پروژه های شهرک سازی رژیم اسرائیل را که به تازگی تصویب و اعلام شده است، بر شمرد: 63 واحد مسکونی در "جبل المکبر" (در قدس)، 676 واحد در دیگر مناطق کرانه باختری از جمله 93 واحد در شهرک "شیلو"، پروژه ساخت 669 واحد در شهرک "طلمون"، 38 واحد در "کوخاف یعقوب"،  78 واحد در شهرک "جلجال" در وادی اردن (غور الاردن)، 31 واحد در شهرک "الموج"، واقع در شمال بحر المیت و 60 واحد در  شهرک "الون شفوت" واقع در "غوش عتسیون".
عریقات در ادامه این نامه افزود: بسیاری از پروه های مذکور و همچنین مصوبه الحاق 91 شهرک به مناطق  موسوم به" اولویت ملی"، همگی یک هفته بعد از اعلام ازسرگیری مذاکرات سازش، تصویب شده اند.
خبرگزاری رویترز شامگاه پنج شنبه از موافقت اولیه رژیم اسرائیل با ساخت بیش از 800 مسکن جدید در شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری – جایی که فلسطینی ها می خواهند کشورشان را در آنجا بر پا کنند - خبر داده بود.

 

پربیننده ترین خبرها