النهضه فروپاشی ائتلاف حاکم در تونس را تکذیب کرد

النهضه فروپاشی ائتلاف حاکم در تونس را تکذیب کرد
يکشنبه 20 مرداد 1392 - 14:38

لندن، العالم ـ عضو شوراي مشورتي جنبش النهضه ائتلاف حاكم در تونس را سوپاپ اطمينانی براي تكميل مرحله انتقالي دانست و از هم پاشيدگي و انحلال این ائتلاف راتكذيب كرد.

ائتلاف سه گانه حاکم بر تونس شامل حزب اسلام گرای النهضه و دو حزب سکولار است.  پیش از این حزب التکتل از احزاب سکولار در ائتلاف سه‌گانه حاکم بر تونس، خواستار انحلال کابینه و تشکیل دولت وحدت ملی برای حل بحران سیاسی این کشور شده بود .
"جلال ورغي" روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم درخصوص استعفاي مشاور رييس جمهور گفت: استعفاي "هادي عباس" مشاور رييس جمهور بيش از آنكه سياسي باشد، يك مسأله حزبي است؛ زيرا مشاور سابق رئیس جمهور وابسته به حزب منصف المرزوقي رييس جمهور تونس، است و اختلافاتي میان آنان درخصوص برخورد با مساله سياسي و نحوه مديريت حزب وجود دارد.
وي افزود: هادي عباس پس از بركناري از سمت خود به عنوان دبير در وزارت خارجه، تقريبا تا حدودي در حاشيه قرار گرفت وفعاليتش به عنوان مشاور رييس جمهوري با اختيارات و صلاحيتهاي مشخصي نبوده است بويژه كه رييس جمهور مشاوران بسياري داشت ودرواقع اينها علت واقعي استعفاي وي بوده است.
ورغي اظهار داشت: سخن از فروپاشي ائتلاف مساله اي است كه بسياري از گروه هاي مخالف آن را آرزو مي كنند؛ در حالي كه ما بر اين باوريم كه از هم پاشيدن این ائتلاف واقعيت ندارد بلكه گروه هاي سياسي كه امور كشور را اداره مي كنند و عضو احزاب سه گانه هستند، از انسجام و همبستگي برخوردارند و از يكديگر دفاع مي كنند.
ورغی خاطرنشان کرد: ائتلاف حاکم بزرگترين دستاورد در مرحله انتقالي به شمار مي آيد و کشور توسط اين ائتلاف سه گانه اداره مي شود.
عضو شوراي مشورتي جنبش حاکم النهضه تاكيد كرد كه این ائتلاف نمونه ای از امكان همزيستي ميان گروه هاي سياسي مختلف با مكاتب فكري چپ گرا، ليبرال و اسلامگرا  را ارائه داد.
19:01

پربیننده ترین خبرها