آمار ضد و نقیض از تعداد کشته شدگان حوادث مصر

آمار ضد و نقیض از تعداد کشته شدگان حوادث مصر
پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 - 10:51

العالم - منابع رسمی و غیر رسمی مصر درساعات گذشته آمارهایی ضد و نقیض در باره کشته شدگان درگیری های روز چهارشنبه در این کشور ارائه کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت مصر حاکیست که درحوادث دیروز دست کم  278 نفر کشته شدند که اغلب آنها غيرنظامي بودند.

این درحالیست که وزير كشور مصر اعلام كرد: طي درگيري هايي كه هنگام متفرق كردن تجمع طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور بركنارشده مصر رخ داد، 149 شهروند مصری و 43 نيروي پليس  كشته شدند.

سرلشكر "محمد ابراهيم" در كنفرانس مطبوعاتي در مقر وزارت کشور، گفت: عمليات متفرق كردن تحصن کنندگان به دستور نخست وزير و با موافقت شوراي دفاع ملي انجام شد و اين اقدام كشور را از فتنه خطرناك نجات داد.

وي درباره آمار كشته هاي نيروي پليس در درگیرهای روز چهارشنبه قاهره گفت: در نتيجه رفتار خشونت آميز طرفداران رئيس جمهور سابق در برخی مناطق 43 نفر از نيروهاي امنيتي ازجمله 18 افسر پليس كشته و بيش از 200 نفر نیز مجروح شدند.

ابراهيم ادعا کرد: طرفداران مرسي 21 مركز پليس را به آتش كشيدند و اقدام به سوزاندن و غارت 7 كنيسه کردند؛ آنها همچنين به طبقه اول وزارت دارايي و مجتمع دادگاههاي اسماعيليه هجوم برده و ضمن شليك گلوله آر پي جي به پايگاه كرداسه، اجساد نيروهاي پليس را مثله كردند.

وي ضمن تكذيب اخبار مرتبط با دستگيري سران اخوان المسلمين، گفت: اين گروه  به منظور دامن زدن به ناآرامي ها تحصن كنندگان را نسبت به حمله به موسسات و سازمانها تحريك كرده اند.

ابراهيم تاکید کرد: عناصري كه در ناآرامي ها دست به اقدامات مجرمانه و تخريبي زده اند در اسرع وقت مورد پيگرد قرار گرفته و اوضاع به حال طبيعي خود بازگردد.

ديروز(چهارشنبه) نيروهاي امنيتي قاهره با خشونت هرچه تمام، به تحصن طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور سابق مصر در ميدان های "رابعه العدويه" قاهره و "نهضه" پایان دهند.

گزارش دیگری حاکیست که در جریان حوادث خونین روز چهارشنبه مصر چهار خبرنگار داخلی و خارجی کشته و 15 خبرنگار و تصویر بردار مجروح شدند.

از سوی دیگر آمار ارائه شده توسط منابع اخوان المسلمین در باره کشته شدگان با آمارهای رسمی و دولتی تفاوت فاحشی دارد. برخی منابع اخوان  المسلمین تعدادکشته شدگان را تا 2 هزار و 200  نفر و مجروحان را 10 هزار تن اعلام کرده اند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که خود اجساد 124 تظاهرکننده را فقط درمنطقه رابعه العدویه که مرکز اصلی تجمع هواداران مرسی است ، شمارش کرده است.

درحال حاضر و یک روز پس از درگیری ها و اقدامات خشونت بار که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، اوضاع مصر آرام گزارش شده است.

دولت مصر علاوه بر برقراری حالت فوق العاده در کشور به مدت یک ماه ، در14 استان از جمله قاهره ، الجیزه و اسکندریه ، از ساعت هفت شب تا شش صبح دراین مناطق مقررات منع رفت و آمد تعیین کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها