حادثه مشكوك انفجار بمب در بحرین

حادثه مشكوك انفجار بمب در بحرین
يکشنبه 27 مرداد 1392 - 19:57

منامه،العالم- نماينده سابق جمعيت وفاق در پارلمان بحرين، ادعاي پليس این کشور درباره مجروح شدن 5 نيروي پليس در انفجارعصر روز گذشته در روستاي الدير در شمال منامه را مورد ترديد قرار داد.

"علي العشيري" به شبكه خبري العالم گفت: غير ممكن است نيروهاي امنيتي در مناطق مسكوني مورد هدف قرار بگيرند؛ از اين رو حادثه مشكوك است، آثار موجود در منطقه حاكي از انفجار نمي تواند باشد و احتمالا انفجار ناشي از يك بمب صوتي بوده كه هيچ آثار تخریبی ای به جاي نگذاشته است.

العشیری درباره جنبش تمرد و نافرماني مدني بحرین هم گفت: اين جنبش مسالمت آميز بودن اعتراضات ملت بحرين و سركوبگري و سياست هاي امنيتي رژیم آل خليفه را به نمايش گذاشت. زیرا نيروهاي امنيتي تدابير شديدي براي مقابله با جنبش مردمي تمرد اتخاذ كرده بودند، اما مشارکت انبوه مردم بحرين اين تدابير را با شکست مواجه كرد.

نماينده سابق جمعيت وفاق در پارلمان بحرين تصريح كرد: همه رژيم هاي استبدادي از راه حل هاي امنيتي استفاده مي كنند، اما اين راه حل در بحرين بي نتيجه خواهد بود، زيرا ملت هرگز از مطالبه حقوق مشروع خود دست نمي كشند و جنبش مسالمت آميز خود را تا زمان تحقق اهدافشان يعني به دست آوردن آزادي، دموكراسي، تشكيل دولت و پارلمان منتخب ادامه خواهند داد.

لعشيري اظهارات مقامات بحريني را ضد و نقيض دانست و گفت: برخي از آنها خواهان درنظر گرفتن انواع مجازات ها و بازداشت فعالان و شهروندان و سخت گرفتن به آنها هستند، اما بعضي ديگر مدعي مي شوند كه اوضاع بحرين خوب است و بحراني در كار نيست.

وی افزود: این اظهارات در حالی مطرح می شود که هرروز حضور نيروهاي امنيتي در همه جاي كشور پررنگ تر مي شود و عمليات حمله به منازل و تيراندازي به سوي معترضان ادامه دارد و بيش از 1500 زنداني سياسي در كشور وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها