سخنگوی امریکایی القاعده: سفرای غربی را ترور کنید!

سخنگوی امریکایی القاعده: سفرای  غربی را ترور کنید!
دوشنبه 28 مرداد 1392 - 21:08

سخنگوي امريكايي القاعده در يك پیام ويدئويي ضمن ابراز خوشحالي از ترور سفير امريكا در ليبي از مسلمانان ثروتمند خواست از كساني كه سفراي غربي را در كشورهاي خود به قتل مي رسانند حمايت مالي به عمل آورند.

آدم گادن معروف به "عزام آمریكایی" در پيام تصويري كه سايت هاي مرتبط با القاعده آن را منتشر كردند گفت كريس استيونز سفير امريكا كه روز 11 سپتامبر سال گذشته در جريان حمله به كنسولگري امريكا در بنغازي  كشته شد "نماينده يك سازمان خيريه نبود بلكه سفير امپراتوري شيطاني آمريكا بود و واشنگتن او را براي توطئه چيني عليه مردم ليبي و تسليم كردن آنان در برابر خواسته هاي كشورهاي استكباري فرستاده بود".
گادن در اين ويدئوي 28 دقيقه اي اظهار داشت: جانشين استيونز هم با همان ماموريت به ليبي آمده و "مجاهدان" ليبيايي بايد در كمين او باشند و اجازه ندهند "صليبي ها" در ليبي سفارتخانه اي داشته باشند.
وي ضمن تشويق اين به اصطلاح مجاهدان ليبيايي، به برپايي يك حكومت اسلامي با حاكميت شريعت و كمك مالي به تروريست هاي تندرو در كشور مالي از دولت فعلي ليبي انتقاد كرد و هشدار داد در صورت هدف قرار دادن مجاهدان با واكنش غيرقابل پيش بيني آنها مواجه خواهد شد.
گادن از شاخه القاعده در شبه جزيره عربي كه براي ترور سفير امريكا در پايتخت يمن جايزه تعيين كرده بودند تشكر كرد و از "خيرين" خواست جوايز مشابهي براي ترور ساير سفراي غربي تعيين كنند.
گفتني است امريكا در آغاز ماه جاري وبعد از دريافت اطلاعاتي مبني بر احتمال حمله، سفارت خانه هاي خود را در 22 كشور كه بيشتر آنها در خاورميانه و شمال افريقا قرار دارند بست.
امريكا همچنين يك جايزه يك ميليون دلاري براي كسي كه اطلاعاتي از گادن ارائه كند و به بازداشت او كمك نمايد تعيین كرده است. گادن سال هاست كه به تشكيلات القاعده پيوسته و نقش سخنگويي اين تشكيلات را به دو زبان عربي و انگليسي ايفا مي كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها