كارشناس امنيتي و نظامي مصري:

مرسی، تروریستها را از لیبی به سینا آورده است

مرسی، تروریستها را از لیبی به سینا آورده است
دوشنبه 28 مرداد 1392 - 23:12

كارشناس امنيتي و نظامي مصري، اخوان المسلمين را به برنامه ريزي برای حمله گروهك هاي مسلح به نيروهاي مصري در صحرای سينا متهم كرد و گفت: محمد مرسي، رییس جمهور برکنار شده مصر، در زمان رياست دولت اجازه ورود تروريست ها را از ليبي و ساير كشورها به سينا صادر كرده است.

سرلشكر عادل عباس القلا روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصریح کرد: حادثه كشته شدن 25 سرباز نيروهاي امنيتي مصر طی امروز در منطقه رفح، دليل محكمي براي ارتباط ميان محمد مرسي رئيس جمهور معزول و اخوان المسلمين با گروهك هاي تروريستي مستقر در منطقه سينا است.
القلا افزود: ميان اخوان و تروريست هاي سوريه نیز هماهنگي وجود دارد زيرا حوادث قاهره و ساير استان ها باعث واكنش هايي در سينا مي شود مثلا بعد از اتفاق ديروز كه طي آن 36 نفر از اعضای بازداشت شده اخوان المسلمين، دچار خفگي شدند، امروز شاهد اين واكنش بزدلانه از سوي گروهك هاي تروريستي در منطقه سينا بوديم.
وي خاطرنشان کرد اين ناآرامي ها تاوقتي كه اخوان المسلمين با تروريست ها ارتباط داشته باشد، ادامه خواهد داشت زيرا مرسي در طول يك سال حاکمیت بر مصر، به تروريست ها اجازه داد از زندان ها بيرون بيايند و از طريق مرزهاي مصر و ليبي به بنغازي بروند و برخي در سينا مستقر شوند و به تسليحات ضد هواپيما، ضدنفر و ضد زرهي مجهز گردند.
القلا پايان عمليات مسلحانه ارتش و نيروهاي امنيتي مصر عليه تروريست ها را منوط به پايان يافتن نفوذ و وجود اخوان المسلمين در مصر دانست و اظهار داشت: بعد از ضربه هاي پي در پي كه به بدنه اخواني ها در استان هاي مختلف مصر وارد شد و به تحصن ميدان رابعه و  النهضه پايان داده شد نفوذ اين حزب رو به زوال است.
كارشناس امنيتي و نظامي مصري افزود: هرچند اخواني ها به آخرین حربه های خود یعنی تحريك تروريست ها براي عمليات عليه نيروهاي نظامي و امنيتي مصر متوسل شده اند، اما اوضاع مصر هنوز به بن بست نرسيده و ارتش بر آنها فایق خواهد آمد بنابراین اخوان بايد دست از خشونت بردارند و به راه حل سياسي روي بياورند.
القلا، اعضاي جوان اخوان را به راه حل سياسي فراخواند و گفت: سران قديمي اين گروه در جريان بحران هاي اخير متهم به تحريك براي شورش هستند و محاكمه خواهند شد؛ به اين ترتيب سران قديمي اخوان كه حزب تحت امر خود را به اين ورطه هولناك انداختند و ميان خودشان با مردم سد بزرگي ايجاد كردند، حذف خواهند شد.
وي افزود: اگر اخوان المسلمين طي روزهاي آينده به طرح هاي سياسي براي حل بحران تن دهد احتمال گشايش و برقراري ثبات در مصر وجود دارد.
MKH-19-15:50

پربیننده ترین خبرها