نگاه کارشناس سیاسی سوری:

چه کسی از سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده کرد؟

چه کسی از سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده کرد؟
جمعه 1 شهريور 1392 - 17:41

یک نویسنده و تحلیل گر سیاسی سوری، جریان سازی های رسانه درباره سلاح شیمیایی در سوریه را اقدامی هدفمند برای تاثیرگذاری بر فعالیت کمیته بین المللی بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دانست که اخیرا کار خود را در دمشق شروع کرده است.

"ثائر ابراهیم" روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: آمریکا به خوبی می داند که چه کسی در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و اساساً چه کسی چنین سلاحی در اختیار دارد. به ویژه که در حال حاضر صحبت از گاز سارین است که پیش از این در اراضی ترکیه از عناصر تروریست ضبط شده است. از آن گذشته چندین ویدیوی ضبط شده از گروه های تروریست که از شبکه های مختلف و پایگاه های اینترنتی پخش شده اند، ثابت می کند که عامل استفاده از سلاح شیمیایی کدام یک از طرف هاست.

وی افزود: تصاویری که رسانه ها از قربانیان استفاده از سلاح های شیمیایی پخش کرده اند، هیچ اثری از پیامدهای استفاده از این گونه سلاح ها را نشان نمی دهد و شاید این عکس ها ساختگی باشند. در این میان روسیه دلایل و اسنادی مستدل در اختیار دارد که ثابت می کند عناصر تروریست از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.

ابراهیم خاطر نشان کرد: آمریکا نمی تواند در تصمیم گیری در خصوص این موضوع تکروی پیشه کند و سوریه را متهم سازد زیرا حتی در داخل آمریکا نیز افکار عمومی طرفدار خودداری از دامن زدن به جنگ در سوریه و ممانعت از دخالت در آن هستند و این مساله از طریق بنگاه های نظرسنجی که دولت آمریکا به آنها اعتماد دارد، برای آمریکا مسجل شده است.

وی سپس با اشاره به توافق میان سوریه و سازمان ملل درباره فعالیت کمیته حقیقت یاب در زمینه سلاح شیمیایی با تاکید بر حفظ حاکمیت دولت سوریه و تعیین مناطقی که کمیته باید فعالیت های خود را در آن ها انجام دهد، اظهار داشت: جریان سازی های رسانه ای به منظور اعمال فشار بر دولت سوریه جهت نقض این توافقنامه صورت می گیرد.

این پژوهشگر سوری همچنین گفت: یکی دیگر از اهداف این جریان سازی ها، سرپوش نهادن بر اخبار موفقیت های ارتش سوریه و شکست های پیاپی عناصر مسلح در مناطق مختلف به ویژه در حومه دمشق است. دولت سوریه مخالفتی با تحقیق در این زمینه ندارد اما تحقیقات نباید حاکمیت دولت سوریه را خدشه دار کند.

ثائر ابراهیم در پایان تاکید کرد که دولت سوریه سلاح های بازدارنده ای که در اختیار دارد، اعم از سلاح شیمیایی را تنها علیه دشمن صهیونیست استفاده می کند. بنابراین هشدار می دهم که نباید رهبری سوریه را چنان تحت فشار بگذارند که ناچار شود جبهه جنگ را با دشمن صهیونیست بگشاید، زیرا چنین جنگی منطقه را به ویرانی خواهد کشاند.

22-23:42
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها