توسط نیروهای یونیفل:

ارتش لبنان از خودروهای بمبگذاری شده اطلاع داشت

ارتش لبنان از خودروهای بمبگذاری شده اطلاع داشت
جمعه 1 شهريور 1392 - 18:40

واحد اطلاعات ارتش لبنان، در تاریخ های 12 و 14 آگوست جاری دو پیام محرمانه متوالی از فرماندهی نیروهای یونیفل دریافت کرد، این دو پیام، شامل گزارشی امنیتی از هشدارها و اطلاعات جمع آوری شده نزد یونیفل و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی بین المللی در سفارتخانه هایی می شد که در یونیفل نیرو دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که انفجار هفته گذشته محله الرویس در جنوب بیروت ده ها کشته و زخمی در پی داشت، منابع مطلع می گویند که یونیفل ارتش لبنان را از ورود خودروهای بمبگذاری شده از سوریه به داخل خاک لبنان مطلع کرده بود.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، نکته مهم این که این دو پیام، تنها مدت کمی پیش از انفجار الرویس ارسال شد که در 15 آگوست اتفاق افتاد. در این پیام ها اشاره شده است که این سازمان ها، تهدیدهایی جدی بر ضد یونیفل را کشف کرده اند و به نقشه هایی برای هدف قرار دادن واحدهای یونیفل در جنوب لبنان با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده پی برده اند و به گفته خبرچینان، گروهی که در کمین یونیفل نشسته، "جبهه النصره" است.

در پیام نخست یونیفل آمده است که " جبهه النصره " چندین خودروی بمب گذاری شده از سوریه به لبنان فرستاده است که از میان آن ها یک خودرو "بی ام" خاکستری رنگ شناسایی شده است که به منطقه عرسال اعزام شده و یک سوری تبار به نام "محمد جاسم الغرعونی" آن را می راند. (این خودرو، همان خودرویی است که در الرویس منفجر شد) خودروی دیگر، یک خودرو "مزدا" سفید رنگ است که به اردوگاه شاتیلا فرستاده شده و شخصی به نام حسن النجار آن را می راند. خودروی سوم، "مرسدس بنزی" لاجوردی رنگ است که راننده آن، احمد عباس است. یکی دیگر از خودروها "رنو فیگو" خاکستری رنگ است، خودروی پنجم، خودروی چهار دیفرانسیلی از نوع "گراند چروکی" سفیدرنگ است که ولید عرعور آن را در جاده الجدیده می راند. علاوه بر آن باید به یک خودرو "نیسان" چهار دیفرانسیل و یک خودرو "کیا" سیاه رنگ در منطقه سعدنایل اشاره کرد.
در این پیام همچنین از برنامه ریزی جبهه النصره برای انجام عملیات تروریستی برضد زندان "رومیه" خبر داده شده بود.

در پیام دوم یونیفل از مشاهده یک خودرو "مرسدس" در حال تردد در جاده الجدیده در نزدیکی مسجد امام علی گزارش داده شده است که داخل یکی از توقف گاه های منطقه قصقص ناپدید شد. در همین راستا، تاکید شده بود که دو شخص سوری الاصل به نام های "فوزی نعمان" و "ایهاب المعلی" و یک لیبی تبار به نام "امیر عبدالواحد" یک ماه پیش، از طریق مرزهای عرسال وارد لبنان شده اند و در حال حاضر در منطقه حی الطواریء در اردوگاه عین الحلوه ساکن شده اند و در حال برنامه ریزی برای آغاز اجرای عملیات تروریستی از اواخر ماه جاری هستند. منابع آگاه به روزنامه الاخبار لبنان خبر دادند که خودرو مذکور به دنبال هدف قرار دادن نیروهای یونیفل یا نیروهای ارتش است.

به گزارش العالم، با کشف یکی از خودروهای بمب گذاری شده توسط نیروهای ارتش و اطلاعات لبنان، بسیاری از افراد درگیر این طرح خطرناک دستگیر شدند و برخی هم فراری یا مخفی شده اند که تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها