استعفای لؤی مقداد مسول رسانه ای شورشیان ارتش آزاد

استعفای لؤی مقداد مسول رسانه ای شورشیان ارتش آزاد
جمعه 1 شهريور 1392 - 19:08

لوی المقداد هماهنگ کننده سیاسی و اطلاع رسانی هیئت ستاد ارتش آزاد سوریه دلایل استعفای خود از عضویت در ائتلاف سوری مخالف را تشریح کرد و گفت: علت مستقیم استعفای من به خاطر شیوه برخورد جامعه بین المللی با تشکل های انقلابی بویژه ائتلاف است و همچنین من خودم را در ائتلاف درسایه ماموریتم در هیئت ستاد و ارتش آزاد کارآمد ندیدم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی در گفتگو با خبرگزاری آسیا افزود: شوک اصلی بعد از آن روی داد که ائتلاف خواهان نشست فوری شورای امنیت بعد از کشتار الغوطه شد و درمقابل شورای امنیت با این موضوع از طریق اکتفا کردن به بیانیه ای رسانه ای، برخوردی خنده دار کرد.
المقداد گفت: جامعه بین المللی مسئول آنچه روی داد، است و بدون شک عملکرد مخالفان ضعیف و با اشتباهات زیادی همراه است اما مشکل اساسی همان جامعه بین المللی است زیرا اگر تمایل به برخورد با این موضوع – نظیر مواردی که در کشورهای دیگر روی داد، می بود- چه بسا شیوه برخورد مغایر با وضعیت کنونی بود.
وی درباره احتمال اینکه جامعه بین المللی مخالفان سوری را مسئول حوادث منطقه الغوطه بداند، گفت: این امر دشوار و بعید است زیرا مخالفان امکاناتی ندارند که بتوانند اینکار را انجام دهند زیرا 10 موضع جغرافیایی دور از هم در آن واحد هدف گلوله باران قرار گرفته است.
المقداد گفت: استعفای من به این علت صورت گرفت که نمی خواهم به این شکل کار کنم و همچنین علت آن به خاطر عدم همکاری بین المللی با تشکل های انقلابی از نظر من است و من به خاطر اینکه مسئولیت های دیگری برعهده دارم، نتوانسته ام در ائتلاف خدمتی بکنم؛ مسئله استعفا از آغاز مطرح بود اما کشتار الغوطه باعث شد تا استعفای خود را عملا تقدیم کنم و این تصمیم از قبل گرفته شده بود و آن را به اطلاع رئیس ستاد و رئیس ائتلاف رسانده بودم.
المقداد درباره امکان اینکه استعفای وی همسو با استعفای محمد الشعار نماینده ریف دمشق در ائتلاف ملی سوریه بوده است، گفت: الشعار در این منطقه است که کشتار در آن روی داد و این امر چه بسا بار و آثار روحی و روانی برایش به همراه داشت و او عضو تشکیل ستاد در ائتلاف است و همانند ما برخورد خنده دار جامعه بین المللی با انقلاب سوریه را درک می کند.

گفتنی است شکست های سنگینی که تروریست های جبهه النصره و شورشیان ارتش آزاد در طول چندر رو گذشته متحمل شده اند، باعث شده تا تعداد زیادی از اعضای آن که افق شکست را پررنگ تر از پیروزی می بینند، از همین الان، مسیر خود را از بحران سوریه جدا کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها