معرفی خلافکارترین دیپلماتها در آلمان

معرفی خلافکارترین دیپلماتها در آلمان
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 10:17

دیپلمات های عربستانی بیشتر از سایر دیپلمات های خارجی در پایتخت آلمان، مرتکب تخلفات رانندگی می شوند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ"، نوشت: آمارهای منتشر شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی آلمان حاکی از آن است که در شهر "برلین"، پایتخت این کشور، میزان تخلفات رانندگی دیپلمات های عربستانی بیشتر از سایر دیپلمات های خارجی می باشد.
براساس آمارهای جدید پلیس راهنمایی و رانندگی آلمان، دیپلمات های عربستانی با ارتکاب دو هزار و 99 مورد تخلف رانندگی در شهر "برلین" طی سال گذشته میلادی، در صدر فهرست دیپلمات هایی قرار گرفته اند که مرتکب تخلفات رانندگی شده اند.
به نوشته این روزنامه، دیپلمات های عربستانی، 19 بار از چراغ قرمز گذشته و 248 بار بیش از سرعت مجاز رانندگی کرده و خودروهایشان را 1832 بار در محل های توقف ممنوع، پارک کرده اند.
آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی آلمان همچنین نشان داد که دیپلمات های روس و گرجستانی نیز به ترتیب با 977 مورد و 618 مورد تخلف رانندگی، در رده های دوم و سوم فهرست مذکور قرار گرفته و پس از آنها نیز، دیپلمات های آمریکایی، چینی و ایتالیایی، رومانیایی، مصری و ترکیه ای قرار دارند.
لازم به ذکر است که دیپلمات های خارجی همواره از مصونیت برخوردار هستند و در صورت عبور از چراغ قرمز، رانندگی با سرعت غیر مجاز و یا پارک خودرو در اماكن پارک ممنوع، جریمه نخواهند شد.

تخلفات گسترده این دیپلماتها درحالی است که عربستان نیز یکی از کشورهای حادثه خیز در زمینه رانندگی به شمار می آید و به علت حوادث فراوان، رانندگان در آن به راحتی جان خودشان را از دست می دهند.
یک مقام امنیتی عربستانی اعلام کرد، روزانه 17 نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خودشان را از دست می دهند و این کشور با این آمار در صدر فهرست کشورهای پرحادثه از نظر رانندگی به شمار می آید.

پربیننده ترین خبرها