احتمال حمله به سوریه کاهش یافته است؛

تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه به جای حمله نظامی

تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه به جای حمله نظامی
پنج‌شنبه 7 شهريور 1392 - 23:23

بیروت، العالم – کارشناس امور سوریه گفت: به نظر می رسد آمریکا به روسها پیشنهاد کرده بیانیه ای در شورای امنیت در محکومیت سوریه صادر گردد و موضوع حمله احتمالی به این کشور منتفی شود.

"حکمت شحرور" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم افزود: احتمال حمله به سوریه به دلیل ترس آمریکا برای امنیت اسراییل و موضوع جریان انرژی کاهش یافته و جامعه جهانی به سوی مخالفت با حمله احتمالی غرب به سوریه در حال حرکت است. 

شحرور ادامه داد: روزهای آینده نشان خواهد داد بزرگترین دشمن منطقه، آمریکا است که اسراییل را تاسیس کرد.

وی تصریح کرد: بشار اسد رییس جمهور سوریه در خط اول نبرد بوده و نوک پیکان دفاع از جهان عرب و امت اسلامی در تمام جبهه هاست.   

شحرور یادآور شد: آمریکا اعلام کرده که در حال رایزنی با همپیمانانش برای حمله به سوریه است و اسد نیز اعلام کرده با هرگونه حمله ای مقابله می کند و پیروز خواهد شد چون پیروزی همواره از آن ملتهاست.
کارشناس امور سوریه گفت: از شب گذشته تهدیدات آمریکا درباره حمله کاهش یافته و واشنگتن تعویق حمله برای چند روز به منظور مشخص شدن نتایج تحقیقات کمیته بین المللی را پذیرفته است.

شحرور تاکید کرد: موضع روسیه، چین و ایران کاملا آشکار است و آمریکای لاتین نیز مخالفتش با هر گونه حمله را اعلام داشته، برخی از کشورهای عربی نیز با صراحت گفتند که مخالف حمله هستند لذا جهان در حال بسیج برای مقابله با ماجراجویی آمریکا است.

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: آمریکا می داند چه طرفی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، برخی از کشورها نیز گفته بودند اعضای باندهایی را دستگیر کرده اند که دارای گاز سارین بودند، اما آمریکا نیازمند بهانه ای واهی برای حمله است.

شحرور با اشاره به افشاگری برخی اعضای هیات بازرسان سازمان ملل متحد درباره دروغ پردازی آمریکا خاطر نشان کرد: مخالفان مسلح نظام سوریه در زمینه تحقق اهدافشان به منظور سرنگونی نظام سوریه شکست خورده اند.

وی افزود: آمریکا به فشار برای تحقق اهدافش ادامه می دهد اما جامعه جهانی آن را به چالش می کشد، مواضع روسیه نیز درباره دروغ پردازی علیه دمشق و نبود هیچگونه دلیل درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی کاملا آشکار است.


  MKH-29-17:41

پربیننده ترین خبرها