گزارش العالم از زندگی "عادی" مردم سوریه

پنج‌شنبه 7 شهريور 1392 - 22:02

دمشق، العالم – خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد: زندگی مردم تقریبا عادی است و ارتش سوریه نیز بدون تاثیر پذیرفتن از جنجال حمله احتمالی آمریکا به عملیات نظامی خود علیه افراد مسلح ادامه می دهد.

حسین مرتضی خبرنگار و مدیر دفتر العالم در دمشق در این گزارش تاکید کرد: مردم سوریه واقع گرایانه با موضوع حمله احتمالی آمریکا به سوریه و اخبار منتشره در رسانه های گروهی برخورد می کنند. مردم در نظرسنجی که صبح امروز (پنجشنبه) انجام شد، خاطرنشان کردند که جنگ دو سال و نیم است که در کشور ادامه دارد و در واقع آمریکا از روز اول آغاز بحران، توسط مزدورانش در حال حمله به سوریه است.  

مرتضی گفت: زندگی مردم عادی است و آنچه برای آنها مهم است، ادامه بقا و اصرار بر پیروزی است، این همان موضوعی است که بشار اسد رییس جمهور سوریه بر آن تاکید کرد، مردم معتقدند حمله آمریکا و همپیمانان آن وضع را تغییر نمی دهد، لذا ارتش سوریه به عملیات خود ادامه می دهد و دستاوردهای زیادی را نیز محقق کرده است.

بازرسان بین المللی نیز صبح امروز از جوبر و زملکا در ریف دمشق بازدید کردند، نیروهای ارتش در جوبر به خاطر استفاده افراد مسلح از گاز سارین در یکی از تونلها، مصدوم شدند و بازرسان به آنجا رفتند. 
تنها یک مکان مانده که بارزسان باید از آن بازدید کنند که هنوز اعلام نشده است، همچنین قرار است صبح شنبه بر اساس توافقنامه با دولت دمشق، سوریه را ترک کنند. 

ارتش سوریه همچنان به عملیات خود علیه گروه های تروریستی و افراد مسلح در مناطق مختلف مانند معضمیه و غوطه شرقی در ریف دمشق ادامه می دهد و این امر باعث آرامش خاطر مردم شده است.
 

پربیننده ترین خبرها