یک افسر اتریشی فاش کرد

مقامات سیا در اردن با رهبر النصره دیدار کرده اند

مقامات سیا در اردن با رهبر النصره دیدار کرده اند
جمعه 8 شهريور 1392 - 19:13

ماتیاس گالم افسر سابق اتریشی نیروهای بین المللی در جولان اشغالی از ملاقات چند روز قبل ابومحمد الجولانی رهبر جبهه النصره با دو افسر سازمان سیا و شاهزاده سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع عربستان در هتل فورسیزن شهر امان پایتخت اردن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته افسر مزبور، در این نشست یک قرارداد نظامی - مالی برای مقابله با تحولات امنیتی و نظامی چند روز آینده سوریه به ویژه جنوب این کشور میان دو طرف امضا شد.  
گالم به نقل از سرهنگ احمد النعمه رییس شورای نظامی انقلابی درعا گفت که این دیدار در سوئیت کارشناسان آمریکایی برگزار شد و دو نفر از معاونان رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در دمشق که اکنون مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه آمریکا است، در آن شرکت داشتند.
سلمان بن سلطان برادر بندر بن سلطان وزیر دفاع عربستان نیز به نیابت از برادرش مسئول اتاق عملیات سوریه در اردن است.
النعمه که به آنتوان لحد درعا معروف است، گفته که افسران سازمان اطلاعات آمریکا مانع از حضور وی و ماموران سازمان اطلاعات اردن در نشست شدند که فقط به آمریکایی ها، الجولانی و شاهزاده عربستانی محدود بود.
بر اساس شواهد موجود قرار است جبهه النصره در هر گونه نبرد ارتش آزاد و دولت عراق و شام که شاخه دیگر القاعده می باشد، شرکت نکند و آماده عملیات نظامی مشترک با ارتش آزاد علیه ارتش سوریه در روزهای آینده باشد.    
طرف عربستانی نیز متعهد به ادامه حمایت مالی و لجستیکی از جبهه النصره از طریق هیات امر به معروف و نهی از منکر و جمعیت های خیریه وابسته به جهادیون سلفی در عربستان شد که سفارت عربستان در امان با همکاری آمریکا مسئول تسهیل رسیدن کمک های مزبور است.
وین ماه ژوئن 2013 تصمیم گرفت پس از گذشت 40 سال، سرانجام گردان نیروهای حافظ صلح متشکل از چهارصد افسر و سرباز خود در نیروهای بین المللی را به خاطر حمله افراد مسلح به نیروهای مزبور به کشور بازگرداند که در اواخر ماه ژوئیه این طرح به اتمام رسید.

گالم این سخنان را در مصاحبه با پایگاه خبری الحقیقه سوریه اعلام کرد و گفت که الجولانی از طریق بلندی های جولان خود را به اردن رسانده است. پیش از این اخبار بسیاری در دست بود مبنی بر اینکه که النصره به عنوان یک نیروی برآمده از القاعده مورد حمایت غیرمستقیم آمریکا است هر چند این کشور آن را در لیست گروه های تروریستی قرار داده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها