حمله تروریست های النصره به شهروندان کرد سوریه

حمله تروریست های النصره به شهروندان کرد سوریه
جمعه 11 مرداد 1392 - 23:04

در چارچوب اجرای تهدیدات عبدالجبار العکیدی رئیس به اصطلاح شورای نظامی حلب، باندهای تروریستی جبهه النصره، ارتش آزاد و گروههای دیگر وابسته به سازمان اطلاعات ترکیه، از سه روز پیش عملیات کوچاندن، کشتار و ربودن شهروندان کرد دو منطقه تل عرن و تل حاصل در نزدیکی شهر السفیره واقع در ریف جنوب شرقی حلب را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از الحقیقه سوریه، در یک فیلم ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، تصویر صدها زن و کودک از ساکنان منطقه تل عرن را نشان می دهد که پس از حمله جنایتکاران به آنها با توپ و موشک با صورت در زمینهای کشاورزی افتاده بودند و بسیاری از منازل را آتش زده وغارت کردند.
منابع محلی اعلام  کردند علاوه بر ربوده شدن شمار زیادی از افراد، دستکم  سه هزار نفر از ساکنان این دو منطقه آواره زمین های کشاورزی و دشت های اطراف منطقه شدند.
العکیدی دراین نوار که چند روز پیش از نشست آنان در هیات شرعی اسلامی در حلب لو رفت به کشتار کردهای منطقه در صورت نیاز، تهدید کرده بود.
ساکنان این منطقه، با اشاره به کشتار کردها توسط صدام طی دهه هشتاد که به انفال معروف شد، حوادث اخیر را انفال جدیدی بر ضد کردها می دانند.

در ماجرای انفال صدام و برادرش علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی در کمتر از دو سال 180 تن از کردهای عراق را هدف بمب های شیمیایی قرار داده و کشتند.
تروریستهای النصره و ارتش آزاد، ساکنان این دو منطقه را به حمایت از حزب اتحادیه دموکراتیک کردها و رژیم سوریه متهم می کنند اما حوادث ماه های اخیر ثابت کرد که همه اینها ادعایی بیش نیست، زیرا ساکنان این مناطق اولین کسانی بودند که افراد مسلح  جبهه النصره را به مناطق خود راه دادند و به آنها اجازه دادند تا از منازل و امکاناتشان برای هدف قرار دادن ارتش سوریه استفاده کنند و اجازه ندادند ارتش مسیر فرعی در منطقه برای رساندن کمک ها به مناطق محاصره شده حلب ایجاد کند، آنها هم اکنون نتیجه اقدامات خود را می بینند.

گفتنی است در درگیری های صورت گرفته میان کردها و تروریست های جبهه النصره دو دولت عراق و شام در شمال سوریه، ده ها نفر از طرفین کشته شده و کردها به پیروزی های بزرگی دست یافتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها