یک سامانه گنبد آهنین در حومه تل آویو نصب شد

یک سامانه گنبد آهنین در حومه تل آویو نصب شد
جمعه 8 شهريور 1392 - 19:49

العالم - در حالی که سران رژیم اسرائیل مشارکت خود را در جنگ سوریه "غیر محتمل" ارزیابی می کنند، ارتش اسرائیل یک سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین دیگر را در حومه تل آویو مستقر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین میزان آمادگی موشک های دوربرد پیکان2 را افزایش داد تا در زمان لازم به سرعت بتواند آنها را عملیاتی کند، کاربرد این سامانه رهگیری و نابودی موشک های دوربرد است. در روز های اخیر ارتش اسرائیل همچنین سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در شمال سرزمین های اشغالی مستقر کرده است.

در این میان با اعلام آماده باش حزب الله لبنان در سراسر این کشور، ارتش عبری هم اعزام نظامیان خود به مناطق مرزی لبنان با سرزمین های اشغالی را آغاز کرده است.

اسرائیلی ها همچنین در هراس از امکان حملات تلافی جویانه سوریه در تمام سرزمین های اشغالی ماسک ضد گاز توزیع کردند و انبارهای خود در شهرهای بزرگ را از آمونیاک پر کردند. در روزهای اخیر افزایش حملات لفظی علیه سوریه باعث شد تا صف های متقاضیان دریافت ماسک طولانی تر شود.

در حالی که استقرار سامانه های دفاع موشکی پاتریوت در حیفا در شمال سرزمین های اشغالی پایان یافت، ارتش با دریافت مجوز از پارلمان این رژیم شماری از نیروهای ذخیره را فراخواند و آنها را در حالت آماده باش قرار داده است.

البته تمام اقدامات ارتش اسرائیل اقدامات دفاعی نیست و استقرار تانک های مرکاوا در جولان اشغالی نشان می دهد که صهیونیست ها برنامه ای برای حملات زمینی به سوریه نیز آماده کرده اند.

همه این تدابیر در حالی صورت می گیرد که منابع خبری از ترس و وحشت میان شهرک نشینان صهیونیست خبر می دهند، ترسی که بیشتر ناشی از تجربه جنگ 33 روزه و اصابت روزانه ده ها موشک مقاومت و آواره شدن صدها هزار صهیونیست به مناطق دیگر فلسطین اشغالی بود.

 

پربیننده ترین خبرها