پیش نویس جدید سنای آمریکا برای حمله به سوریه

پیش نویس جدید سنای آمریکا برای حمله به سوریه
چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 07:38

کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا پیش نویس جدیدی را برای درخواست رئیس جمهور این کشور جهت حمله نظامی به سوریه تدوین کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این پیش نویس جدید شامل چارچوب زمانی برای حمله به سوریه طی 60 روز است که تا 30 روز قابل تمدید است.
این پیش نویس جایگزین قانونی است که رئیس جمهور آمریکا شنبه گذشته برای جلب موافقت نمایندگان و سناتورها درباره حمله به سوریه، به کنگره ارائه کرد. بسیاری از نمایندگان کنگره درخواست باراک اوباما را مبهم دانسته اند.
سناتور دموکرات "رابرت مندز" رئیس کمیسیون روابط خارجی در بیانیه ای اعلام کرد: کمیسیون خارجی در مجلس سنا پیش نویس قانون جدیدی را برای استفاده از قدرت نظامی تدوین کرد که بیانگر تمایلات و نگرانی های دموکراتها و جمهوری خواهان است.
در پیش نویس جدید که اعضای دو حزب در کمیسیون روابط خارجی درباره آن به توافق رسیدند، تأکید شده که ارتش آمریکا اجازه استفاده از نیروهای مسلح در خاک سوریه را ندارد، و دخالت نظامی در سوریه باید محدود باشد.
بر اساس این پیش نویس جدید، باید حمایت اعضایی که همچنان در خصوص حمله به سوریه تردید دارند، جلب شود.
رأی گیری کمیسوین روابط خارجی درباره پیش نویس جدید احتمالا از چهارشنبه آغاز شود؛ که در این صورت با پایان تعطیلات از دوشنبه آینده اعضای سنا بررسی این پیش نویس را آغاز خواهند کرد.
همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل متحد برای تحقیق درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، آن هم چندین ماه پس از درخواستهای دولت سوریه برای اعزام کارشناسان بین المللی؛ مخالفان و هواداران منطقه ای و بین المللی آنها با انتشار خبرهایی مدعی شدند که دولت سوریه نزدیک دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
این ادعا و فشارهای تبلیغاتی رسانه های حامی گروه های مسلح موجب تغییر مأموریت اصلی بازرسان شد و دولت سوریه نیز در مقابل با ورود بازرسان به محل مورد ادعا موافقت کرد.
درحالیکه هنوز حدود دو هفته به صدور گزارش بازرسان در خصوص ادعای استفاده از سلاح شیمیایی نزدیک دمشق باقی مانده، برخی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آنها تبلیغات گسترده ای را برای آغاز حمله به سوریه به راه انداخته اند.

پربیننده ترین خبرها