نویسنده چیگرای اسرائیلی:

حمله به سوریه تکرارتجربه عراق است!

حمله به سوریه تکرارتجربه عراق است!
سه شنبه 12 شهريور 1392 - 14:59

جدعون لیوی نویسنده صهیونیست در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص با عنوان «عراق2» این سوالات را مطرح کرد که اگر اسرائیل از سلاح شیمیایی استفاده کند، جامعه بین المللی چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا آمریکا به آن حمله نظامی خواهد کرد؟ اگر خود آمریکا از سلاح کشتار جمعی استفاده کند، جامعه بین المللی چه واکنشی نشان خواهند داد؟.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نویسنده معروف چپگرا در تل آویو که تلاش کرد معیارهای دوگانه بین المللی که آمریکا از آن دم می زند، را فاش کند، گفت: (اسرائیل) از بمب های خوشه ای و فسفر سفید در لبنان و غزه استفاده کرد اما جهان اقدامی در قبال آن انجام نداد. آمریکا نیز از بمب هسته ای علیه ژاپن و بمب های ناپالم در ویتنام استفاده کرد (اما جامعه جهانی در برابر آن اقدامی انجام نداد). وی افزود حمله احتمالی آمریکا به سوریه را نمی توان ناشی از دیدگاه های اخلاقی دانست.

لیوی افزود: کسی نمی تواند ادعا کند توجه به جان شهروندان سوریه باعث شده است اکثر اسرائیلی ها طرفدار حمله نظامی به سوریه باشند است -حدود 67 درصد اسرائیلی ها براساس نظرسنجی روزنامه یسرائیل هایوم- و این تنها دولت در جهان است که اکثر شهروندان آن از این حمله نظامی حمایت می کنند و علت آن هدف قراردادن عرب ها و کشتن بیشترین تعداد آنها بدون توجه به علت است.

نویسنده صهیونیست گفت آمریکا که مدعی اخلاق گرایی است، از جنگ جهانی دوم بیشتر خون ها را ریخته است. شمار افرادی که آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم کشته، به هشت میلیون نفر رسیده است. علاوه بر این یک چهارم اسرای جهان در زندان های این کشور به سر می برند حتی شمار زندانیان در این کشور بیشتر از تعداد زندانیان در روسیه و چین است.   

لیوی تاکید کرد حمله احتمالی به سوریه، «عراق2» خواهد بود و آمریکا که به علت صدها هزار نفری که بی گناه در این جنگ کشته شده اند، مجازات نشده است، برای ورود به جنگی مشابه در سوریه آماده می شود بدون اینکه دلایل کافی برای اثبات عبور از خطوط قرمزی که باراک اوباما رئیس جمهور آن برای خودش ترسیم کرده است، داشته باشد. آنچه رخ می دهد تکرار تجربه عراق است و این فاجعه دیگری به شمار می رود!
 


 

پربیننده ترین خبرها